«احمد حمزه»، نماینده مردم کهنوج در مجلس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص اقدام آمریکا در تحریم صادرات نفت ایران با بیان اینکه آمریکا بعید است که به خواسته اش برسد، گفت: آمریکا نهایت تلاش خود را می کند تا به خواسته خود دست پیدا کند ولی ما هم در قبال آمریکا دست […]

«احمد حمزه»، نماینده مردم کهنوج در مجلس، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا در خصوص اقدام آمریکا در تحریم صادرات نفت ایران با بیان اینکه آمریکا بعید است که به خواسته اش برسد، گفت: آمریکا نهایت تلاش خود را می کند تا به خواسته خود دست پیدا کند ولی ما هم در قبال آمریکا دست و پا بسته نیستیم.

وی بیان کرد: در همه سال هایی که آمریکا ما را تحریم کرده بود، ما راه هایی را برای دور زدن یاد گرفتیم و اینگونه نیست که دنیا گوش به حرف آمریکا بدهد.

وی با تاکید بر اینکه راه هایی برای دور زدن تحریم ها داریم، افزود: آمریکا تصمیم بر این گرفته که معافیت ها را تمدید نکند ولی مشتریان نفت ما، کشورهایی مثل هند و کره پالایشگاه هایشان متناسب با نفت ایران طراحی شده و تغییر این پالایشگاه ها هزینه زیادی را بر این کشورها تحمیل خواهد کرد، بنابراین بعید است که از تصمیم آمریکا تبعیت کنند.

حمزه بیان کرد:  امارات و عربستان از این تصمیم ترامپ خوشحال هستند و  قول هایی مبنی بر جبران نفت ایران در بازارهای جهانی به آمریکا داده اند ولی بعید به نظر می رسد که بتوانند جایگزین نفت ایران در بازارها شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: این کشورها ذخایر نفتی دارند ولی اینکه تا چه حد می توانند صادرات انجام دهند، جای سوال است و باید منتظر ماند و دید.