دکتر محمدحسین علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با راه‌اندازی کلینیک مشاوره پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در آکادمی ملی المپیک برای مربیان رشته‌های مختلف ورزشی به دنبال شناسایی میزان آسیب‌های ورزشی ورزشکاران و راه‌های کنترل و پیشگیری به موقع آن هستیم. هدف بر این است تا آموزش‌های لازم در خصوص اصول درست تمرینات را به […]

دکتر محمدحسین علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: با راه‌اندازی کلینیک مشاوره پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در آکادمی ملی المپیک برای مربیان رشته‌های مختلف ورزشی به دنبال شناسایی میزان آسیب‌های ورزشی ورزشکاران و راه‌های کنترل و پیشگیری به موقع آن هستیم. هدف بر این است تا آموزش‌های لازم در خصوص اصول درست تمرینات را به مربیان انتقال دهیم تا ورزشکار به خاطر یکسری تمرینات نادرست و غیراصولی دچار آسیب نشود.

وی گفت: این کلینیک فعالیت خود را که ۴ جلسه در هفته است در آکادمی آغاز خواهد کرد و ما تصمیم داریم مشاوره‌های پیشگیری از آسیب‌های ورزشی را ابتدا به مربیان آموزش دهیم و سپس ورزشکاران را نیز تحت پوشش قرار خواهیم داد.

علیزاده تصریح کرد: یکی از آسیب‌هایی که ورزشکاران معمولاً با آن مواجه هستند پارگی عضلات و یا در رفتگی آرنج و… است، ما در این کلینیک سعی داریم خدمات ویژه آسیب‌شناسی را به مربیان بر اساس اعلام نیاز ورزشکاران در رشته‌های مختلف ورزشی ارائه دهیم و با گوشزد کردن یکسری نکات که مربیان توجه کمتری به آنها می‌کنند، نرخ میزان آسیب را در ورزشکاران کاهش دهیم.

مسؤول دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی آکادمی ملی المپیک خاطرنشان کرد: ما شاهد این بودیم که پس از اجرای تمرینات ۱۱ + در فوتبال، میزان آسیب‌ها تا ۲۵ درصد کاهش پیدا کرد و اثربخشی خوبی در فوتبال ایران داشت. تلاش ما بر این است که با راه‌اندازی کلینیک مشاوره پیشگیری از آسیب‌های ورزشی به ورزشکاران کمک کنیم تا طول عمر قهرمانی خود را از این طریق افزایش دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۱۲ مرکز در دنیا در خصوص پیشگیری از آسیب کار می‌کنند که امیدواریم ایران نیز در آینده جزو یکی از مراکز پیشگیری از آسیب‌های ورزشی در دنیا شود.

مسؤول دپارتمان پیشگیری از آسیب‌های ورزشی آکادمی ملی المپیک در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا برای تیم‌های اعزامی به المپیک ۲۰۲۰ نیز برنامه خاصی دارید یا خیر؟ اظهار کرد: در خصوص آماده‌سازی تیم‌ها برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو از نظر پیشگیری از آسیب‌های ورزشی برنامه‌های ویژه‌ای داریم که این برنامه‌ها از مهرماه عملیاتی خواهند شد. البته تمام برنامه‌های ما آموزشی و پژوهشی است و جنبه درمانی ندارند.

انتهای پیام