دومین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت سال 1403 با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، فرماندار بویراحمد، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، مدیرکل بیمه سلامت و جمعی از اعضا و نمایندگان ادارات با محوریت دستورالعمل اجرایی بزرگداشت هفته ملی جوانی جمعیت، بررسی مصوبات جلسات گذشته و تشریح ماده 17 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبرنما و به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان؛ جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: ۲۴ لغایت ۳۰ اردیبهشت ماه به عنوان هفته ملی جمعیت و با شعار ” نقش من در جوانی ایران” نامگذاری شده است.
سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود : تقویت هویت مادری و اجرای منشور کرامت مادری، مقابله با مسئله سقط عمدی جنین، ترویج ازدواج بهنگام، آسان و پایدار و نیز تویج زایمان طبیعی، ایمن و فیزیولوژی از جمله محور های موضوعی در هفته جمعیت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تبیلغات نقش موثری در تشویق خانواده ها به فرزندآوری دارد، تاکید کرد: یکی از مهمترین اقداماتی که باید در حال حاضر در جامعه صورت پذیرد، تغیر فکر و نگرش جامعه نسبت به فرزند آوری است.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تنها بخشی از این مهم را می تواند اجرا و محقق سازد و برای تحقق سایر بخش ها نیازمند حضور پررنگ سایر دستگاه ها و سازمان هایی چون صدا و سیما، آموزش و پرورش، بانک ها و … هستیم.

در ادامه مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد گفت: امروزه، بحث جمعیت به یک مسئله امنیتی تبدیل شده است و پایه گذاری هیچ تمدنی بدون نیروی جوان مسیر نمی شود.

شهرام مهدوی مطلق فرماندار بویراحمد  افزود: طبق برآیندهای صورت گرفته، جمعیت در وضعیت مطلوبی نیست و باید با گفتمان سازی، پیاده سازی گفتمان، فرهنگ سازی و تغیر نگرش جامعه در راستای بهبود وضعیت جامعه گام برداریم.

وی در پایان تصریح کرد : دانشگاه علوم پزشکی به تنهای قادر به تحقق این مهم نیست و رشد جمعیت مستلزم برنامه ریزی و اجرایی سازی آنها توسط همه دستگاه ها، ارگان ها و نهادهای اجتماعی است.