هیئت مذهبی استان فارسی های مقیم مرکز با اسم هیات مذهبی حضرت فاطمه زهرا (ص)طی بیانیه ای فعالیت خودشان را اغاز کردند. متن پیام به شرح زیر میباشد: بسمه تعالی استان فارس در طول تاریخ همواره منشأ تحولات عظیم تاریخی ، فرنگی ، مذهبی ، اجتماعی بوده است و بدون شک تمدن ایرانی- اسلامی بدون […]

هیئت مذهبی استان فارسی های مقیم مرکز با اسم هیات مذهبی حضرت فاطمه زهرا (ص)طی بیانیه ای فعالیت خودشان را اغاز کردند. متن پیام به شرح زیر میباشد:

بسمه تعالی
استان فارس در طول تاریخ همواره منشأ تحولات عظیم تاریخی ، فرنگی ، مذهبی ، اجتماعی بوده است و بدون شک تمدن ایرانی- اسلامی بدون در نظر گرفتن جایگاه این استان قابل اعتنا نمی باشد، از یک سو سبقه تاریخی این استان و از سوی دیگر جایگاه مذهبی آن به عنوان حرم سوم اهل بیت علیهم‌السلام نقشی بی بدیل به آن داده است.

این استان با توجه به موارد فوق همواره بستری بوده است جهت پرورش نخبگان و فرهیختگان در عرصه های مختلف و مردم شریف استان فارس به ویژه در تاریخ معاصر نقشی بی بدیل در تحولات اجتماعی جامعه ایران داشته اند که مبارزات منتهی به پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی و حضور در عرصه های مختلف دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی و اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه از جمله آن است.
حضور پر تعداد و موثر نخبگان و خبرگان این استان در عرصه های مختلف کنشگری در شهر تهران بعنوان پایتخت و ام القرای جهان اسلام ما را بر آن داشت با بهره گیری مناسب از این ظرفیت و با توجه به برهه حساس کنونی که عزت ، شرف ، هویت و اقتدار و عقاید مردم مورد هجمه همه جانبه شیاطین زمان قرار گرفته است با ایجاد تشکل مذهبی با بهره گیری از توان همتباران و هم استانی های استان فارس و بدون حمایت هرگونه نهاد و مجموعه اعم از دولتی یا عمومی انشاءالله قدمی موثر و خدا پسندانه در این خصوص و در دفاع و حفظ باورهای مذهبی مردم مسلمان و شیعه و شیفته اهل بیت علیهم‌السلام برداریم.
در این مسیر اعضای هیأت امناء هیئت مذهبی حضرت فاطمه زهرا علیها السلام (هیئت استان فارسی های مقیم مرکز) جانا و مالا در این رسالت بزرگ پیشقدم شده و از هیچگونه کوششی فرو گذار نبوده اند.
اینجانب نیز بعنوان خادم این مجموعه مقدس و به نمایندگی از هیات امناء محترم هیات که جمعی از نخبگان و فرهیختگان استان فارس می باشند تلاش نمودیم که در گام اول نسبت به ثبت قانونی این تشکل اقدام نماییم که خوشبختانه در اوائل سال جاری و با کمک دبیرخانه تشکل ها و هیات‌های مذهبی استان تهران مجوز فعالیت از سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران دریافت گردید .
در گام دوم به منظور حمایت بیشتر از این هیأت نوپا و به منظور امکان برگذاری مراسمات برنامه‌ها و جلسات، حقیر با افتخار تنها داشته و دارائی خود را که یک واحد آپارتمان مسکونی در جنوب تهران می باشد، برای اجرای برنامه های مربوطه در نظر گرفتم و امید است که مورد قبول درگاه باریتعالی و ائمه اطهار قرار گیرد.

با توکل به خداوند متعال ضمن دعوت از هم استانی‌های عزیز و گرامی جهت شرکت در هیات مدیره و اجرائی این تشکل، به عرض می رساند در یکی از اعیاد ذی حجه
برنامه افتتاح هیأت حضرت فاطمه زهرا (هیئت استان فارس های مقیم مرکز ) صورت خواهد پذیرفت و در محرم و صفر سال جاری به صورت عملی اولین سال فعالیت این هیأت مذهبی می باشد.
انشاءالله

خادم الزهرا ایرج سلیمانی
رئیس هیات مذهبی حضرت فاطمه زهرا

(هیئت مذهبی استان فارسی های مقیم مرکز)
اردیبهشت ۱۴۰۲/۲/۲۸

  • منبع خبر : اتحاد ملت