خبرنما خاطرات آیت الله هاشمی: آقای [غلامرضا] آقازاده، [رییس سازمان انرژی اتمی] آمد. گزارشى از پيشرفت بخشى از كارهاى سازمان انرژى هسته‌اى داد؛ منجمله ساخت كارخانه توليد سوخت هسته‌اى كه قرار بود چينى‌ها بسازند و با فشار آمريكا منصرف شدند. قرار است خودمان بسازيم و برنامه‌هاى ليزرى و... ضمناً از وضع عمومى كشور و به خصوص از قتل‌ها و افشاگرى، اظهار نگرانى كرد.

خبرنما:در راه دفتر، براى عیادت آشیخ محمد هاشمیان، به بیمارستان دى رفتم. دو دکتر قلب و مثانه و رییس بیمارستان آمدند و توضیح دادند. یک رگ قلب مسدود بوده که با بالن باز کرده‌اند و براى جلوگیرى از انسداد، داروى هپارین [Heparin] داده‌اند که خون را رقیق کند و رقت خون، باعث خونریزى مثانه شده و ناچار مثانه و پروستات را عمل کرده‌اند که آن هم لازم بوده. مریض و دکترها همه راضى بودند. [همسرش،] همشیره صدیقه هم بود. در هنگام مراجعت، جمعى از مراجعان بیمارستان، در سالن ورودى، براى بدرقه اجتماع کرده بودند. به احساسات‌شان پاسخ دادم و بعضى هم خواسته‌اى داشتند.
به دفترم رفتم. آقای [غلامرضا] آقازاده، [رییس سازمان انرژی اتمی] آمد. گزارشى از پیشرفت بخشى از کارهاى سازمان انرژى هسته‌اى داد؛ منجمله ساخت کارخانه تولید سوخت هسته‌اى که قرار بود چینى‌ها بسازند و با فشار آمریکا منصرف شدند. قرار است خودمان بسازیم و برنامه‌هاى لیزرى و… ضمناً از وضع عمومى کشور و به خصوص از قتل‌ها و افشاگرى، اظهار نگرانى کرد. آقاى [جلیل] بشارتى، [رییس] دفتر مناطق محروم [ریاست‌جمهوری] آمد و گزارش کار داد. آقاى [حسین] مرعشى، [نماینده کرمان] آمد و از اوضاع مجلس و اختلافات، گزارشى داد.

افطار به خانه آمدم. شب آقاى احمد شجاعى، دوست آقاماشاءالله [قابوستیان، از پاسداران محافظ] آمد؛ از مستعفی‌‌هاى وزارت اطلاعات و علاقه‌مند به آیت‌الله منتظرى است. استمدادکرد، براى نجات بعضى از متهمان قتل‌هاى اخیر و نیز دادن فرصت براى تصفیه وزارت [اطلاعات] از بعضى نیروهاى راست افراطى و همان مطالبی که آقاى خاتمى، [رییس‌جمهور] هم دنبال آن است

مجلس عراق تصویب کرده که شناسایى دولت کویت پس گرفته شود و کویت، مثل گذشته جزیى از عراق به حساب آید؛ طارق عزیز، [معاون نخست‌وزیر] هم اعلان کرده است. به نظر مى‌رسد که مسأله داغ و بحرانى‌شود و بعد از ماه مبارک رمضان، عکس‌العمل تُند آمریکا را داشته باشد، به خصوص با اقدامات عراق در رد مصوبه مناطق پرواز ممنوع و لغو برنامه بازرسى‌ها.

  • منبع خبر : خبرگزاری فارس