به گزارش خبرنما به نقل از ایرنا، پس از موافقت شورای المپیک آسیا طی نشست اخیر اجلاس شورای المپیک آسیا در مسقط عمان  تصمیم گرفته شد که رشته بازی‌های ورزشی رایانه‌ای در جدول مدالی بازی‌های آسیایی گنجانده شود. بر این اساس ۶ رشته ورزشی رایانه‌ای با هماهنگی و اعلام فدراسیون آسیایی بازی‌های رایانه‌ای ورزشی Asian Electronic Sport […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایرنا، پس از موافقت شورای المپیک آسیا طی نشست اخیر اجلاس شورای المپیک آسیا در مسقط عمان  تصمیم گرفته شد که رشته بازی‌های ورزشی رایانه‌ای در جدول مدالی بازی‌های آسیایی گنجانده شود.

بر این اساس ۶ رشته ورزشی رایانه‌ای با هماهنگی و اعلام فدراسیون آسیایی بازی‌های رایانه‌ای ورزشی Asian Electronic Sport Federation حائز دریافت ردیف مدالی رسمی خواهند بود. 

 کنث فوک، رییس فدراسیون آسیایی بازی‌های ورزشی رایانه‌ای در این باره گفت: این فقط یک موفقیت برای فدراسیون آسیایی نیست، بلکه به طور کلی برای جامعه ورزش است. موفقیت‌های گذشته ما به حق جشن گرفته می‌شود اما ما همیشه چشم به دستاوردهای بزرگتر و بهتر داریم. دیدن بازگشت ورزش‌ها به بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۲ یک نقطه عطف بزرگ برای دستیابی به سال‌ها تلاش و تعهد است. 

در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸، بازی های ورزشی رایانه‌ای بعنوان یک ورزش نمایشی حضور یافت و نخستین بار در یک رویداد او.سی.ای در برنامه بازی‌های داخل سالن آسیا ۲۰۰۷ ماکائو  به عنوان یک ورزش مدالی ظاهر شد.

بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین شهریورماه سال ۱۴۰۱ در پکن برگزار خواهد شد. چین پیش از این ۲ بار در سال‌های ۱۹۹۰ در پکن و ۲۰۱۰ در هانگژو میزبان بوده است.