به گزارش خبرنما به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ درهفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود: بازنده هفته: تیم ملی فوتبال آرژانتین در اولین دیدارمرحله نیمه‌نهایی مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۱۹، تیم ملی برزیل میزبان این مسابقات برابر آرژانتین به برتری ۲ بر […]

به گزارش خبرنما به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ درهفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

بازنده هفته: تیم ملی فوتبال آرژانتین

در اولین دیدارمرحله نیمه‌نهایی مسابقات کوپا آمریکا ۲۰۱۹، تیم ملی برزیل میزبان این مسابقات برابر آرژانتین به برتری ۲ بر صفر دست یافت. گابریل ژسوس  و روبرتو فیرمینو  گل‌های برزیل را وارد دروازه حریف کردند تا مسی و یارانش در تیم ملی آرژانتین از دور رقابت‌ها حذف شوند. بدین ترتیب برزیل به فینال این رقابت‌ها صعود کرد تا آرژانتین برای بیست و هفتمین سال پیاپی حضور در فینال را از دست بدهد.

برنده هفته: تیم فوتبال بانوان شهرداری بم

درهفته بیست و دوم و پایانی لیگ برتر فوتبال بانوان، تیم‌های ذوب‌آهن و شهرداری بم در ورزشگاه فولادشهر اصفهان به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه دو بر یک به سود تیم شهرداری بم به پایان رسید تا کارنامه یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال بانوان ایران با قهرمانی تیم شهرداری بم، نایب قهرمانی تیم شهرداری سیرجان به پایان برسد. همچنین مراسم اهدای کاپ قهرمانی در ورزشگاه فولادشهر با حضور مسؤلین فدراسیون فوتبال و شورای شهر بم برگزار شد.

نقد هفته: احمد نوراللهی

در دو، سه روز گذشته برادر احمد نوراللهی در استوری اینستاگرامش، خبری نگران کننده به هواداران مبنی بر جدایی هافبک پرسپولیس داد. استوری‌های برادر احمد نورالهی از پیوستن این بازیکن به تیمی پرتغالی خبر می‌داد ولی این اتفاق  در حالی رخ داده است که احمد نوراللهی طبق گفته مسوولان باشگاه قراداد دارد و بازیکن آزاد نیست. در دنیای فوتبال نمونه‌های روشنی برای نقل و انتقلات باشگاه‌ها وجود دارد و اگر بازیکنی بخواهد از یک تیم جدا شود باید طبق این قوانین عمل کند اما اینکه چرا نورالهی این مسیر غیرحرفه‌ای را در پیش گرفته است جای سوال دارد که باید هم باشگاه پرسپولیس و هم نورالهی پاسخگوی آن باشند.

مسابقه هفته: دیدار ایران- آمریکا

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی خود از هفته پنجم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در بلغارستان به مصاف آمریکا رفت که در نهایت  با نتیجه سه بر صفر مقابل این تیم شکست خورد. بلندقامتان ایران درحال حاضر بعد از برزیل در مکان دوم جدول رده بندی قرار دارند و از هفته آینده در مرحله نهایی این رقابت‌ها در شیکاگو به مصاف تیم های برزیل و لهستان خواهند رفت.

شخصیت هفته: گابریل کالدرون

گابریل کالدرون، سرمربی جدید تیم فوتبال پرسپولیس در این هفته  با حضور در تمرین سرخپوشان به طور رسمی کار خود را در این تیم آغاز کرد و تمرینات تیمش را زیر نظر گرفت. پیش از این برانکو ایوانکوویچ هدایت سرخپوشان تهرانی را به عهده داشت که موفق شد سه قهرمانی پیاپی برای این باشگاه رقم بزند.  بعد از رفتن برانکو گزینه‌های زیادی برای هدایت سرخپوشان معرفی شد و هواداران نگران از این بودند که تمرینات پرسپولیس دیر آغاز شود و از دیگر تیم‌ها عقب بمانند. بالاخره معمای پیچیده پرسپولیسی‌ها حل شد و سرمربی سرخپوشان معرفی شد. کالدرون در شرایطی جانشین برانکو  شده است که انتظارها از او بسیار است  ولی باید منتظر ماند و دید که این مربی آرژانتینی می‌تواند انتظارات هوادارن را برآورده کند یا نه. بسیاری معتقدند که برانکو محبوبترین مربی خارجی لیگ ایران بوده است حالا کالدرون این فرصت را دارد تا این موقعیت را از برانکو بگیرد.