به گزارش خبرنما به نقل از خبرنگار مهر، قدرت الله حمزه عصر دوشنبه در نشست بررسی خسارت‌های شکستگی انتقال نفت مارون در شهرستان اردل با اشاره به اینکه خسارت‌های ایجاد شده در پی شکستگی خط انتقال نفت مارون در منطقه سرخون ضروری است، گفت: جبران خسارت‌ها توسط شرکت نفت ضروری است. وی گفت:: شکستگی لوله […]

به گزارش خبرنما به نقل از خبرنگار مهر، قدرت الله حمزه عصر دوشنبه در نشست بررسی خسارت‌های شکستگی انتقال نفت مارون در شهرستان اردل با اشاره به اینکه خسارت‌های ایجاد شده در پی شکستگی خط انتقال نفت مارون در منطقه سرخون ضروری است، گفت: جبران خسارت‌ها توسط شرکت نفت ضروری است.

وی گفت:: شکستگی لوله انتقال نفت مارون در منطقه سرخون شهرستان اردل نتیجه سهل‌انگاری مسئولان مربوطه است و مردم در این زمینه مقصر نیستند.

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مدیران دستگاه‌های اجرایی در بخش‌های مختلف کشاورزی، محیط زیست و… خسارت‌های ایجاد شده در پی شکستگی خط انتقال نفت را برآورد کنند و اعلام کنند تا جبران خسارت‌ها انجام شود.

وی تاکید کرد: نشت نفت در این منطقه موجب تداخل در فعالیت مراکز پرورش ماهی و فعالیت‌های کشاورزی شده است و خسارت‌های قابل توجهی در منطقه ایجاد کرده است.

مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران منطقه اصفهان نیز در این نشست گفت: یک میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر نفت در پی شکستگی لوله انتقال نفت مارون خارج شده است.

سیاوش اورنگی ادامه داد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر نفت خارج شده از لوله جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: حادثه ایجاد شده توسط کارشناسانی از شرکت نفت در هفته جاری بررسی می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اینکه نشت نفت در منطقه سرخون خسارت‌های قابل توجهی در بخش کشاورزی ایجاد کرد، اظهار داشت: شکستگی لوله انتقال نفت مارون به یک هزار و ۴۰۰ تن ماهی تولیدی در ۵۵ مزرعه پرورش ماهی سرخون خسارت وارد کرد

عطا الله ابراهیمی تاکید کرد: ۱۰۰ اصله درخت و ۱۰ رأس دام سبک در محل وقوع حادثه از بین رفتند.