علی آشتاب در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که واحدهای اقتصادی استان می‌توانند از این طرح برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده کنند، اظهار کرد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون تعداد ۱۵۰۰ واحد اقتصادی پذیرنده در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده که از این تعداد ۵۸۹ واحد اقتصادی مجوز پذیرش را دریافت کرده و نسبت به […]

علی آشتاب در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که واحدهای اقتصادی استان می‌توانند از این طرح برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده کنند، اظهار کرد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون تعداد ۱۵۰۰ واحد اقتصادی پذیرنده در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده که از این تعداد ۵۸۹ واحد اقتصادی مجوز پذیرش را دریافت کرده و نسبت به بکارگیری کاروز اقدام کرده‌اند.

وی با اشاره به این‌که برنامه‌های هفته کار و کارآفرینی از ۲۷ آبان‌ماه آغاز شده، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی با هدف توسعه فرهنگ کار و ایجاد ارتباط منطقی صنعت با دانشگاه طی این هفته در استان اجرا می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در این راستا توسط مراکز مشاوره کارآفرینی در شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود مشاوره‌های رایگان ارائه و کارگاه‌های آموزشی برای واحدهای فناور برگزار خواهد شد.

آشتاب با اشاره به رونمایی اولین کوره‌های قوسی پلاسمای تک‌الکترود ذوب فلزات و سنگ‌های معدنی در دورود، عنوان کرد: همچنین رونمایی از نخستین واحد زنجیره‌ای تولید، تأمین و توزیع طیور در بروجرد، از برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: دوره آموزشی پرندگان زینتی، رونمایی از مرکز نوآوری رشد پویانمایی بروجرد، نشست‌های دانشجویی، افتتاح انجمن صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغاتی و انعقاد تفاهم‌نامه چندجانبه به‌منظور پیشبرد اهداف کارآفرینی طی هفته جاری انجام می‌شود.

وی تأکید کرد: طرح کارورزی از اقدامات دولت برای اشتغال دانش‌آموختگان است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حدود ۴۰۰ نفر دیگر به واحدهای تولیدی معرفی شوند.

آشتاب با بیان این‌که واحدهای اقتصادی استان می‌توانند از این طرح برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی استفاده کنند، اظهار کرد: از ابتدای شروع این طرح تاکنون تعداد ۱۵۰۰ واحد اقتصادی پذیرنده در طرح کارورزی ثبت‌نام کرده که از این تعداد ۵۸۹ واحد اقتصادی مجوز پذیرش را دریافت کرده و نسبت به بکارگیری کاروز اقدام کرده‌اند.

این مسئول تصریح کرد: در طرح کارورزی، مشوق‌هایی مانند معافیت‌های بیمه‌ای و یارانه دستمزد به‌مدت یک‌سال، در صورت جذب کارورز، برای کارفرما در نظر گرفته شده که باید با اطلاع‌رسانی دقیق، در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و به‌ویژه فنی و مهندسی و خدمات از آن استفاده شود.

وی ادامه داد:‌ در این طرح، کارورز با قرار گرفتن در محیط کار ضمن فرا گرفتن آموزش‌های لازم بعداز یک دوره، فرصت استخدام از سوی کارفرما را دارد و در غیر این‌صورت با توجه به کسب مهارت در مدت کارورزی، می‌تواند وارد بازار کار شود و قابلیت تبدیل شدن به یک کارآفرین را داشته باشد.

انتهای پیام