جواد یزدانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: با توجه به انتشار مطالبی در فضای مجازی درخصوص وضعیت موقوفه حسینیه مشیر و پی گیری به حق دوستداران میراث فرهنگی مقرر شد نسبت به ارتقا سیستم حفاظت مکان یادشده و همچنین تأمین اعتبارات لازم با قید فوریت اقدام شود. وی در ادامه، گفت: […]

جواد یزدانی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اعلام کرد: با توجه به انتشار مطالبی در فضای مجازی درخصوص وضعیت موقوفه حسینیه مشیر و پی گیری به حق دوستداران میراث فرهنگی مقرر شد نسبت به ارتقا سیستم حفاظت مکان یادشده و همچنین تأمین اعتبارات لازم با قید فوریت اقدام شود.

وی در ادامه، گفت: فرایند تکمیل حفاظت فیزیکی این مکان شامل نصب روشنایی، دوربین مدار بسته و استقرار نگهبان در حال انجام است.

یزدانی اضافه کرد: نظر به تعامل و همکاری مستمر اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس با اداره کل میراث فرهنگی استان که همواره نتایج مثبت برای آثار تاریخی موقوفه به همراه داشته است، هماهنگی لازم با کارشناسان فنی میراث فرهنگی استان از قبل به عمل آمده است و ظرف چند روز آینده عملیات مرمت بخشی از حسینیه آغاز خواهد شد.

مدیر روابط عمومی اوقاف فارس تصریح کرد: اداره کل اوقاف فارس با توجه به همکاری تعامل مناسب با مدیریت میراث فرهنگی استان، هرگونه ارائه طریق و نظرات کارشناسی را مورد توجه قرار می‌دهد و قطعاً در بهبود وضعیت حسینیه مشیر ترتیب اثر خواهد داد.

در چند روز گذشته عکسی از ورودی این حسینیه در فضای مجازی دست به دست می‌شد که نشانگر مسدود شدن آن به وسیله صفحات آهنی است.

به گزارش خبرنما به نقل از خبرنگار مهر، حسینیه مشیر یا دبیرستان سلطانی مربوط به سده ۱۳ هجری. قمری است و در شیراز، خیابان قاآنی واقع شده و این اثر در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۳۵۱ با شماره ثبت ۹۱۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.