به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، جمشید انصاری امروز در جلسه شورای اداری استانداری گیلان اظهار کرد: قانون اصلاح نظام اداری را در شهریورماه سال گذشته برای اجرا در سه سال باقی مانده دولت ابلاغ کردیم. طبعا برنامه اصلاحی زمانی موثر می گردد که خروجی آن منجربه تحولات خاصی در نظام اداری گردد. ریاست […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، جمشید انصاری امروز در جلسه شورای اداری استانداری گیلان اظهار کرد: قانون اصلاح نظام اداری را در شهریورماه سال گذشته برای اجرا در سه سال باقی مانده دولت ابلاغ کردیم. طبعا برنامه اصلاحی زمانی موثر می گردد که خروجی آن منجربه تحولات خاصی در نظام اداری گردد.

ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد: در پی این هستیم که مجموع خدماتی که به اشکال متفاوت بر عهده دولت و دستگاه های اجرایی هست با کیفیت مناسب عرضه گردد. علاوه بر این کاهش هزینه های خدمات دولتی به مردم و افزایش رضایتمندی آنها از اغراض دیگر هست.

انصاری، با بیان اینکه رضایتمندی مردم کلیدی ترین زمینه بالا بردن تندرستی کشور هست، اظهار کرد: در فاز دوم اصلاح نظام اداری دو برنامه جدید «توسعه دولت الکترونیک» و «صیانت از حقوق شهروندی» را تصویب کردیم.

وی دنبال کرد: الکترونیک کردن خدمات دولت علاوه بر اینکه به کاهش هزینه خدمات کمک می کند، علاوه بر این رابطه کارکنان دولت با مردم را کم کرده و علت جلوگیری از فساد اداری می گردد که باید در استان ها به جدیت پیگیری گردد.

ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: صیانت از حقوق شهروندی از مورد ها با اهمیت دیگر هست که باید شهروندان از طریق رسانه ها در مورد حقوق شان در نظام اداری اطلاع پیدا کنند. فلسفه وجودی دستگاه های اجرایی تامین حقوق مردم هست.

انصاری تصریح نمود: مبارزه با فساد و بالا بردن تندرستی در نظام اداری بسیار مورد تاکید هست؛ در همین راستا برنامه ها با هدف افزایش تندرستی اداری حدس شده هست.

وی با بیان اینکه بالا بردن مدیریت بهره وری در کشور از دیگر مواردی هست که جدی پیگیری می گردد، اضافه کرد: اگر به بالا بردن بهره وری نپردازیم توان نداریم شاهد کیفیت خدمات باشیم در همین راستا موضوع بهسازی و توانمندسازی نیروهای دولت مطرح گردید.

ریاست سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار کرد: دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر نیروی انسانی دولتی داریم از این تعداد ۹۰۰ هزار نفر معلم و ۴۷۰ هزار نفر در بهداشت و معالجه شاغل می باشند.

وی اضافه کرد: ۳۶۸ هزار میلیارد تومان بودجه برای کشور تصویب شده که حدود ۳۲۰ هزار میلیارد تومان آن صرف هزینه های غیر عمرانی کشور می گردد.  

انتهای پیام