خبرگزاری مهر: «دونالد ترامپ» روز پنج شنبه خطاب به نیروهای نظامی آمریکا مدعی شد که نیروهای تحت پشتیبانی این کشور در خاک سوریه ۱۰۰ درصد از سرزمینهای تحت اِشغال گروههای تروریستی داعش را پس گرفته اند؛ ادعایی که در تناقض آشکار با اظهارات پیشین فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه است. ترامپ در یک توقف کوتاه در […]

خبرگزاری مهر: «دونالد ترامپ» روز پنج شنبه خطاب به نیروهای نظامی آمریکا مدعی شد که نیروهای تحت پشتیبانی این کشور در خاک سوریه ۱۰۰ درصد از سرزمینهای تحت اِشغال گروههای تروریستی داعش را پس گرفته اند؛ ادعایی که در تناقض آشکار با اظهارات پیشین فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه است.

ترامپ در یک توقف کوتاه در ایالت آلاسکا خطاب به نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه مشترک «المندورف- ریچاردسون» مدعی شد: «ما اکنون ۱۰۰ درصد از [سرزمینهای تحت اِشغال] خلافت اسلامی [داعش] را تحت سلطه خود درآورده ایم».

این در حالی است که اوایل روز پنج شنبه، «مظلوم کوبانی» فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه در یک فیلم ویدیویی که در اختیار رسانه های خبری قرار گرفت، تصریح کرد که نیروهای دموکراتیک کُرد سوریه «ظرف یک هفته آینده می توانند پیروزی کامل خود بر داعش را اعلام نمایند».

روشن است که رئیس جمهور آمریکا در پی اعلام خروج نیروهای نظامی این کشور از سوریه در ماه دسامبر، بی صبرانه مترصد فرصتی برای اعلام بیرون راندن داعش از خاک سوریه است تا از این رو بتواند ادعا کند که «آمریکا سرانجام در مأموریت خود برای شکست این گروه تروریستی به موفقیت دست یافت!»