خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) «میک مولوینی» را به عنوان ریاست دفتر موقت خود معرفی کرد. مولوینی جایگزین ژنرال «جان کلی» می‌شود که قرار هست انتهای سال جاری میلادی، یعنی تا دو هفته دیگر، کاخ سفید را ترک نماید. ترامپ بر طبق مرسوم این خبر را تا در توییتر […]

خبرگزاری فارس: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه (به وقت تهران) «میک مولوینی» را به عنوان ریاست دفتر موقت خود معرفی کرد.

مولوینی جایگزین ژنرال «جان کلی» می‌شود که قرار هست انتهای سال جاری میلادی، یعنی تا دو هفته دیگر، کاخ سفید را ترک نماید.

ترامپ جایگزین موقت «جان کلی» را معرفی کرد

ترامپ بر طبق مرسوم این خبر را تا در توییتر اعلام نمود و ضمنا از کلی، که گفته می‌شود در ماه‌های موخر اختلافات گسترده‌ای با او داشته، تحسین و تشکر نمود.

مولوینی در حال حاضر ریاست دفتر مدیریت بودجه کاخ سفید را عهده دار است و تا همین چند وقت پیش هم سرپرست ادره مراقبت مالی مصرف‌کننده آمریکا بود.

ترامپ درباره مولوینی نوشته هست: «میک کارکرد فوق‌العاده‌ای در دولت داشته هست. در حالی که به شگرف کردن دو مرتبه آمریکا ادامه می‌دهیم، مشتاقم در این سمت جدید با او کار کنم.»

»سمت ریاست دفتر ریاست‌جمهور یا همان ریاست کارکنان کاخ سفید سمتی هست که به تأیید سنا نیازی ندارد. با این وجود، معلوم نیست به چه سبب ترامپ از مولوینی با عنوان سرپرست و ریاست دفتر «موقت» یاد کرده هست.

مولوینی سومین ریاست دفتر ترامپ هست و در حالی عهده‌دار این سمت می‌شود که در روزهای گذشته چندین گزینه موردنظر ترامپ، از پذیرش این سمت اجتناب کرده بودند.

خبرنگارهای آمریکایی فعال در شبکه‌های اجتماعی تصمیم ترامپ برای نصب یک ریاست دفتر موقت را نشانگر سختی وی برای یافتن داوطلبی خارج از دولت، تفسیر کرده‌اند.

««آرون روپار» خبرنگار پایگاه «ووکس» آمریکا در این خصوص نوشته هست: «مولوینی حالا مدیر دفتر مدیریت بودجه و همزمان ریاست کارکنان کاخ سفید هست. او همین جدیدا دوره طولانی سرپرستی مدیریت ادره مراقبت مالی مصرف‌کننده آمریکا را به اتمام رساند.»

»وی اضافه کرد: «این نشانگر آن هست که ترامپ نتوانسته فردی خارج از دولت را برای پذیرش سمت ریاست کارکنان کاخ سفید بیابد و در نهایت وادار شده یک حرکت کم‌رمق انجام دهد. »

»هرچند سمت ریاست دفتر بخشی از چارت سازمانی رسمی دولت نیست و پیشینه آن به تنها چند دهه قبل بازمی‌گردد، اما شخصی که عهده‌دار این سمت باشد، در برنامه‌ریزی امور رئیس‌جمهور و انتصاب‌های کاخ سفید نقش پررنگی دارد.