عبدالغفور ایرانژاد در اظهار کرد وگو با ایسنا- اضافه کرد: مرز ریمدان در ۱۲۰ کیلومتری شرق چابهار به عنوان نزدیک ترین و به صرفه ترین مسیر برای افق مبادلات تجاری ایران و پاکستان به بیشتر از ۵ میلارد دلار در سال هست چراکه این مرز به دو بندر کراچی و گوادر، جایگاه ها تجاری پاکستان […]

عبدالغفور ایرانژاد در اظهار کرد وگو با ایسنا- اضافه کرد: مرز ریمدان در ۱۲۰ کیلومتری شرق چابهار به عنوان نزدیک ترین و به صرفه ترین مسیر برای افق مبادلات تجاری ایران و پاکستان به بیشتر از ۵ میلارد دلار در سال هست چراکه این مرز به دو بندر کراچی و گوادر، جایگاه ها تجاری پاکستان نزدیک هست .

وی گفته بود: بازارچه مرزی ریمدان سال ۱۳۸۹ ایجاد شده و شهریور ۹۵ با توافق دو کشور به گذرگاه رسمی مرزی بالا بردن یافته هست اما وجود آنکه دوسال از رسمی شدنش می گذرد بدون خستین ترین ابزارها زیرساختی مثل شبکه آب، شبکه برق، شبکه تلفن و جاده های مناسب برای گذر کامیون ها و کامیونت هاست، مضاعف برآن هنوز باوجود آنکه مرز ریمدان رسمی شده اما نمایندگی های ادارت و نهادهایی که کار صادرات و واردات کالا را آسان سازی می کنند، در این مرز مستقر نشده اند .

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح نمود: به طور محدود در دوسال گذشته بعد از رسمی شدن مرز، واردات و صادرات محدودی مثل میوه و تره بار، سیمان، سرامیک و دام زنده از مرز انجام می گردد اما به سبب نبود زیرساختی و اقتصادی نبودن تجارت از این مرز همان مقدار محدود صادرات و واردات اکنون بعد از دوسال به صفر دست یافته هست .

وی افزود: مرزنشینان به طور روز افزونی درحال کوچ از مرز و تهی کردن مرز می باشند که این اصلا خوب نیست؛ روستاهای اطراف سال ها درگیر یک خشکسالی همه جانبه می باشند و تنها امیدشان به ماندن همین مرز بود که تاکنون دوسال با وعده و وعید برای ایجاد زیرساخت سپری شده هست.  

انتهای پیام