‍ مرادی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان اطهار کرد: بر اساس گزارش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نرخ بیکاری در استان ۸.۱ درصد است و این در حالی است که این نرخ برای جوانان استان ۱۴.۶ درصد است. وی از تلاش برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان در این استان خبر داد و افزود: […]

‍ مرادی، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان اطهار کرد: بر اساس گزارش های سازمان مدیریت و برنامه ریزی، نرخ بیکاری در استان ۸.۱ درصد است و این در حالی است که این نرخ برای جوانان استان ۱۴.۶ درصد است.

وی از تلاش برای بهبود وضعیت اشتغال جوانان در این استان خبر داد و افزود: در همین راستا تفاهمنامه ای با برخی بانک های استان منعقد شده که از اشتغال جوانان حمایت شود.

سرپرست ورزش و جوانان استان از انعقاد یک تفاهمنامه بین وزارت ورزش و جوانان با صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت به منظور پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به جوانان خبر داد و تصریح کرد: بر اساس این تفاهمنامه، ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار برای بانک رسالت و ۸۰۰ میلیون تومان برای صندوق کار آفرینی امید در نظر گرفته شده است که ۵۰۰ میلیون تومان از این اعتبار تعهد وزارت ورزش و جوانان است.

مرادی ادامه داد: در بحث تسهیلات اشتغال زایی جوانان، تاکنون ۸۰ طرح در استان سمنان واصل شده که ۹ طرح به مبلغ ۴۵۰ میلیون تومان در بانک رسالت و یک طرح به مبلغ ۱۶۰ میلیون تومان در صندوق کارآفرینی امید مورد تایید قرار گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری دومین جلسه ستاد استانی ساماندهی امور جوانان در استان افزود: جلسات شهرستانی این ستاد نیز به صورت مستمر برگزار شده است. البته انتظار می رود که با کیفی تر شدن جلسات، شاهد خروجی های کاربردی  و موثر تر در این حوزه باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از لحاظ کیفی و کمی جلسات و مصوبات ستاد ساماندهی امور جوانان در کشور، استان سمنان رتبه های برتر را به خود اختصاص داد.

سرپرست ورزش و جوانان استان به حضور فعال جوانان استان در مجمع ملی جوانان پرداخت و گفت: دومین انتخابات مجمع ملی جوانان سازمان های مردم نهاد کشور برگزار شد و علی طاهری از استان سمنان به عضویت این مجمع درآمد که امری بسیار ارزشمند است.

انتهای پیام