به گزارش خبرنما به نقل از خبرنگار مهر، آئین بهره برداری از نیروگاه گازی «الماس نیرو» روز شنبه با حضور استاندار لرستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی بروجرد برگزار شد. فریدون خودنیا مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان در این مراسم اظهار داشت: احداث نیروگاه گازی الماس نیرو یکی از پروژه‌های […]

به گزارش خبرنما به نقل از خبرنگار مهر، آئین بهره برداری از نیروگاه گازی «الماس نیرو» روز شنبه با حضور استاندار لرستان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی بروجرد برگزار شد.

فریدون خودنیا مدیر عامل شرکت توزیع برق لرستان در این مراسم اظهار داشت: احداث نیروگاه گازی الماس نیرو یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که با تلاش متولیان و دست اندرکاران پس از ۳ سال فعالیت تیمی مستمر به انجام رسید.

وی افزود: ایجاد این نیروگاه برای بهره گیری در مواقع اضطراری و حساس اهمیت دارد، به طوری که این پروژه یک نیروگاه تولید پراکنده در سطح کشور است که امروز افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان تصریح کرد: این نیروگاه‌ها دقیقاً در محل‌هایی که مصرف برق بالا است احداث می‌شوند و این پروژه هم در محل شهرک صنعتی بروجرد که مصرف برق آن بالاست ایجاد شده است.

خودنیا ادامه داد: تا کنون ۶ نیروگاه پراکنده تولید برق در سطح استان لرستان بهره برداری شده و این دومین نیروگاه در شهرستان بروجرد است.

به گفته وی، پروژه نیروگاه گازی الماس نیرو سالانه ۴۸۰۰۰ مگاوات ساعت تولید برق دارد و توانسته برای ۱۵ نفر شغل ایجاد کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق لرستان با بیان اینکه تا کنون در لرستان ۵۰۰ کیلو مگاوات انرژی خورشیدی تولید شده است، یادآور شد: این آمادگی را داریم که ۱۰ هزار پروانه تولید انرژی خورشیدی را در استان صادر کنیم.

خودنیا افزود: این ظرفیت بسیار بالایی است که می‌تواند موجب رنگین شدن سفره مردم و ایجاد اشتغال آنها شود.