«محمدجواد جمالی نوبندگانی»،  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص اتهامات اخیر به وزیر نفت گفت: فکر می‌کنم در شرایط کنونی که بیشترین فشار آمریکا در حوزه صادرات نفت کشور است و هدف‌گذاری کرده‌اند صادرات نفت را به صفر برساند، باید همدلی صورت گیرد. حتی وزرا و […]

«محمدجواد جمالی نوبندگانی»،  عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص اتهامات اخیر به وزیر نفت گفت: فکر می‌کنم در شرایط کنونی که بیشترین فشار آمریکا در حوزه صادرات نفت کشور است و هدف‌گذاری کرده‌اند صادرات نفت را به صفر برساند، باید همدلی صورت گیرد. حتی وزرا و متخصصین اسبق در حوزه فروش و تجارت بین‌المللی هم باید در این شرایط به کمک بیایند. وزارت نفت هم مقداری سعه صدر خود را بیشتر کند.

او ادامه داد: در گزارشاتی که به دست من رسیده، گویا چند پیشنهاد به وزرات نفت رفته و پاسخی برای آن دریافت نشده و این باب دلخوری را ایجاد کرده است. ان شاءالله آقای زنگنه، که شیخ الوزرا هستند و بیش از ۲۰ سال سابقه وزارت دارند، بتوانند از ظرفیت‌های موجود، حتی از ظرفیت منتقدین، استفاده کنند. البته منتقدین هم پیشنهادشان برای بهتر شدن اوضاع باشد.

جمالی نوبندگانی گفت: در حال حاضر متولی نفت آقای زنگنه است و باید به او کمک کنیم.

او در خصوص دیدار نمایندگان با بابک زنجانی گفت: از برخی نمایندگانی که دیدار کرده بودند شنیدم این افراد عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بودند و این دیدار در زندان صورت گرفته است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که آیا منظور شما دیدار نمایندگان در دی ماه پارسال است؟ گفت: من تاریخش را نمی‌دانم ولی اعضای کمیسیون حقوقی با بابک زنجانی دیداری در زندان داشته‌اند. چون این دیدار در زندان صورت گرفته و زندان هم تحت کنترل است نمی‌تواند مسئله خاصی اتفاق افتاده باشد. توصیه‌ام این است که به این دیدار با دید منفی نگاه نکنیم.

جمالی نوبندگانی در پایان افزود: بابک زنجانی نتیجه عدم کنترل صحیح فروش و دور زدن تحریم‌ها بوده است و این یکی از ایرادات کار بود و خیلی صلاح نیست، او (بابک زنجانی) آزاد شود.