تقی اکبرنژاد در گفت و گو با ایسنا، درباره نایب قهرمانی کشتی آزاد امید ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان که با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز بدست آمد، اظهار کرد: رقابت‌های جهانی رده سنی امید در حد بزرگسالان بود و چیزی از رده بزرگسالان کم نداشت، تمامی تیم‌ها با تدارک خوب […]

تقی اکبرنژاد در گفت و گو با ایسنا، درباره نایب قهرمانی کشتی آزاد امید ایران در رقابت‌های جهانی مجارستان که با کسب ۳ مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز بدست آمد، اظهار کرد: رقابت‌های جهانی رده سنی امید در حد بزرگسالان بود و چیزی از رده بزرگسالان کم نداشت، تمامی تیم‌ها با تدارک خوب و با تمام توان عازم این مسابقات شده بودند تا بهترین نتیجه را بگیرند. خدا را شکر تمامی نفرات ما به غیر از وزن ۶۵ کیلوگرم که او نیز تحت تاثیر مسابقات قرار گرفت، با همه توان جنگیدند و عملکرد خوبی داشتند.

*بیشتر از همه تیم‌ها طلا گرفتیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید ایران با اشاره به کسب ۶ مدال توسط تیم ۹ نفره ایران در این رقابت‌ها، خاطرنشان کرد: دو سوم نفرات تیم موفق به کسب مدال شدند و ایران با ۳ طلا بیشترین مدال طلا را در رقابت‌های جهانی گرفت. حتی خود روسیه که قهرمان شد فقط یک مدال طلا گرفت که همین امر ارزش کار کشتی‌گیران ایران را نشان می‌دهد. ظرف چند سال گذشته به یاد نمی‌آورم تیمی داشتیم که بتواند در مسابقات جهانی ۶ مدال بگیرد و این موفقیت مرهون تلاش و همت تمامی نفرات تیم ملی بود.

*بدشانسی نمی‌آوردیم با همین تیم ۹ نفره قهرمان جهان می‌شدیم

وی تصریح کرد: تمامی ورزشکاران جنگنده و با تمام توان کشتی گرفتند و کشتی ایرانی را با ایستادگی و تلاش تا لحظه آخر به نمایش گذاشتند. هیچ کدام از کشتی‌گیران ما کم نگذاشتند و اگر بدشانسی نمی‌آوردیم با همین تیم ۹ نفره نیز می‌توانستیم با ۳۰ اختلاف امتیاز قهرمان جهان شویم. اگر یخکشی مقابل حریف ارمنستانی دچار اشتباه نمی‌شد قطعا ایران به روی سکوی قهرمانی می‌رفت. نتیجه‌ای تیم ما در رقابت‌های جهانی چیزی بود که در چند سال گذشته حتی کسی نزدیک به آن هم نشده بود.

* بر خلاف گذشته روس‌ها جلوی ما کم آوردند

اکبرنژاد در ادامه گفت و گو با ایسنا، خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر کشتی‌گیران ما بیشتر اوقات با اختلاف امتیاز بالا به روسیه و آمریکا می‌باختند اما در همین مسابقات روس‌ها جلوی ما کم آوردند و بریدند. اگر برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم قطعا می‌توانیم به قله کشتی جهان برسیم و در کشتی دنیا حرف اول را بزنیم. ما استعدادهای خوبی داریم که نیازمند حمایت و برنامه‌ریزی مناسب هستند تا به موفقیت برسیم.

* مثل دو سال پیش تیم‌مان از هم پاچیده نشد

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید ایران، ادامه داد: در رقابت‌های جهانی ۲ سال پیش دیدیم که وقتی کشتی‌گیر ما برای روبرو نشدن با حریف اسراییلی شکست خورد و آن حواشی بوجود آمد، کل تیم از هم پاچیده شد. اما وقتی ما بدلیل برخی سهل‌انگاری‌ها نتوانستیم تیم کامل به این رقابت‌ها ببریم و سوادکوهی از همراهی تیم بازماند، به بچه‌ها گفتم باید طوری کشتی بگیرید که جای آن یک نفر را پر کنید که خوشبختانه همه با تمام توان جنگیدند و سربلند بیرون آمدیم.

*ناجا می‌خواست یک نفر حراست به همراه سوادکوهی اعزام کند

وی درباره سهل‌انگاری که باعث شد سوادکوهی از همراهی تیم بازبماند و با این اتفاق قهرمانی از چنگ ایران خارج شود، گفت: کار من پیگیری مسائل فنی است و نباید در موارد دیگر ورود کنم. طی صحبتی که با دبیر داشتم گفتم مقصر این اتفاق را پیدا کنید. یکی از ایرادات این بود که چون سوادکوهی مشکل خدمت سربازی داشت، ناجا گفته بود یک نفر از طرف آن‌ها به عنوان حراست با تیم اعزام شود. ایراد دیگر این بود که مهلت گذرنامه سوادکوهی تمام شده بود و خود او از این موضوع اطلاع نداشت و کسی هم زودتر به او اعلام نکرد. به هر حال اتفاق بدی بود که رخ داد و امیدوارم دیگر شاهد چنین مسائلی نباشیم.

* دبیر شاگرد من بوده و دوستش دارم

اکبرنژاد در پاسخ به این سوال که آیا کماکان به عنوان سرمربی رده امید به کار خود ادامه خواهد داد یا خیر، گفت:  من فقط ۳ ماه است این مسئولیت را قبول کرده‌ام و قطعا به کارم ادامه می‌دهم. همیشه هر کجا که بتوانم در خدمت کشتی خواهم بود چرا که هدفم کمک به کشتی است. طی چند روز گذشته مسائلی مطرح شد که واقعیت نداشت. مگر می‌شود من قبل از جهانی از سمتم استعفا بدهم و بعد هم به همراه تیم عازم مسابقات جهانی شوم؟ معلوم نیست برخی‌ها این حرف‌ها را از کجا می‌آورند؟ علیرضا دبیر شاگرد من بوده و او را دوست دارم، این بحث‌ها نیز واقعیت ندارد.

* صحبتی برای سرمربیگری بزرگسالان نکردم

وی در پایان در پاسخ به این سوال که شنیده شده در صحبت با علیرضا دبیر خواستار سرمربیگری رده بزرگسالان شده است، گفت: ما خیلی بحث‌ها با هم می‌کنیم. خب این صحبت‌ها چه ربطی به استعفا دارد که برخی دوستان مطرح کردند؟ الان غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی بزرگسالان است و من هیچ صحبتی در این‌باره نکردم.

انتهای پیام