مصطفی الهی‌نسب در گفت وگو با ایسنا، افزود: هرچند برای کسب عنوان قهرمانی به اسپانیا رفته بودیم اما شرایط به گونه‌ای بود که بازیکنان ما به دلیل این که کلاس‌بندی نشده بودند به جای تمرکز بر روی بازی فکر و دغدغه آنها معطوف کلاس‌بندی بود که مسابقات را از دست ندهند و همین مساله سبب […]

مصطفی الهی‌نسب در گفت وگو با ایسنا، افزود: هرچند برای کسب عنوان قهرمانی به اسپانیا رفته بودیم اما شرایط به گونه‌ای بود که بازیکنان ما به دلیل این که کلاس‌بندی نشده بودند به جای تمرکز بر روی بازی فکر و دغدغه آنها معطوف کلاس‌بندی بود که مسابقات را از دست ندهند و همین مساله سبب شد تا نتوانیم عملکرد قابل قبولی در اسپانیا داشته باشیم.

وی گفت: اگر همانند سایر تیم‌ها ما نیز می‌توانستیم قبل از شرکت در جام جهانی در تورنمنت‌های بین‌المللی حضور پیدا می‌کردیم و بازیکنان کلاس‌بندی می‌شدند قطعا در جام جهانی شرایط به گونه دیگری رقم می‌خورد. ضمن این که در این جام تمام تیم‌ها با کادر کامل پزشکی شرکت کرده بودند اما تیم ما حتی پزشک و فیزیوتراپ نداشت، حال چگونه با این وضعیت می‌توانستیم قهرمان جهان شویم.

رییس انجمن فوتبال هفت نفره تصریح کرد: با جوانگرایی که در تیم انجام داده بودیم از نظر کار گروهی و تکنیکی کمتر از تیم‌های مطرح فوتبال هفت نفره دنیا نبودیم، اما عدم حضور در تورنمنت‌های برون مرزی و کمبود امکانات و تجهیزات تاثیر نامطلوبی بر روی عملکرد تیم گذاشته بود. در این مسابقات به دلیل مشکلات مالی ما حتی مجبور شدیم یکی از مربیان خود را همراه خود نبریم و با شرایط بسیار سختی به مصاف تیم‌های برتر جهان رفتیم.

الهی‌نسب اضافه کرد: نبود پزشک همراه تیم در جام جهانی اسپانیا شرایطی را برای بازیکنان ایجاد کرده بود که یکی از بازیکنان به دلیل کشیدگی کشاله ۲ بازی خود را از دست داد، واقعا تیم ما با دست خالی به پنجم جهان رسید. البته من از عملکرد تیم راضی نیستم اما معتقدم توانمندی تیم ما بالاست و اگر سرمایه‌گذاری خوبی روی این تیم صورت بگیرد قطعا می‌تواند در سکوی قهرمانی قرار بگیرد.

وی از برگزاری مسابقات بین‌المللی فوتبال هفت‌نفره به میزبانی اردن در مهرماه خبر داد و گفت: برای حضور در این مسابقات از تیم ایران نیز دعوت به عمل آمده که من امیدوارم فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک زمینه حضور تیم را در این مسابقات فراهم کند. حضور در این تورنمنت فرصت خوبی برای بازیکنان جوان فوتبال هفت نفره است تا علاوه بر دریافت کلاس بندی، رنکینگ خود را نیز ارتقاء ببخشند.

رییس انجمن فوتبال هفت‌نفره در پایان در خصوص زمان تشکیل اردوی تیم ملی افزود: تشکیل اردوی تیم ملی بستگی به اعزام تیم ملی به مسابقات بین‌المللی اردن دارد. اگر تیم در این تورنمنت شرکت کند بلافاصله اردوی تیم ملی را تشکیل می‌دهیم اما اگر مشخص شود فدراسیون قصد اعزام تیم فوتبال هفت‌نفره را به اردن ندارد، ضرورتی برای تشکیل اردوی تیم ملی نیست.

انتهای پیام