محمدرضا تابش در اظهار کرد وگو با ایسنا اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸ تصمیم مدبرانه ای در مورد یارانه ها اتخاذ گردید، البته سقف یارانه در سال آینده افزایش نمی یابد ولی قطعی شده مراجع به نسبت جمعیت استانی که از یارانه استفاده می نمایند در اختیار شورای برنامه ریزی و استانداران استان […]

محمدرضا تابش در اظهار کرد وگو با ایسنا اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۹۸ تصمیم مدبرانه ای در مورد یارانه ها اتخاذ گردید، البته سقف یارانه در سال آینده افزایش نمی یابد ولی قطعی شده مراجع به نسبت جمعیت استانی که از یارانه استفاده می نمایند در اختیار شورای برنامه ریزی و استانداران استان ها قرار گیرد و با توجه به اطلاعات آنان توزیع گردد.
 
وی اضافه کرد: اگر پروژه های خوب، جذاب و مورد احتیاج مردم تشریح گردد امکان دارد تعدادی از دریافت یارانه انصراف دهند و آن را یک عمل خیر بدانند و اذن دهند که پولشان صرف یک پروژه مشخص گردد. این اقدام خوبی هست که انجام شده و موجب تمرکز زدایی می گردد به این شرط که در این زمینه خوب عمل گردد و تبلیغات خوبی گردد که در این صورت رقابتی هم بین استانها در این زمینه ایجاد خواهد گردید و قسمتی از پول یارانه توان دارد صرف پروژه های مشخص در استان ها گردد.

مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه اجباری در انصراف از دریافت یارانه وجود ندارد، اضافه کرد: البته امکان دارد یارانه فرد متمولی را قطع نمایند ولی نسبت به دهک های متوسط به پایین جامعه هیچ اجباری در انصراف از دریافت یارانه وجود ندارد.

تابش در مورد حقیقی شدن نرخ سوخت نیز اظهار کرد: ما شاهد این هستیم که ظرفیت گسترده ای از سوخت به سبب ارزان بودن نرخ آن قاچاق می گردد. اگر ما می خواهیم جلوی رانت و فساد گرفته گردد باید نرخ دلار و سوخت به نرخ جهانی برسد ولی پیش زمینه آن این هست که بتوانیم سطح درآمد خانوارها را بالاتر ببریم و بعد نرخ سوخت و دلار را حقیقی کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در انتهاء افزود: نخستین راهکار این امر سیاسی هست. تعاملات منطقه ای و بین المللی ما به نحوی باشد که بتوانیم از مجموعه ظرفیت ها و پتانسیل هایمان جهت بهره مندی مردم و ارتقاء درآمد سرانه استفاده نماییم. اگر سمت گیری ها مثبت باشد همان گونه که تغییرات منطقه ای را کاوش می کنیم توان داریم از مجموعه ظرفیت ها استفاده نماییم، سطح درآمد مردم را به مرور زمان بالا ببریم و نرخ سوخت و دلار را هم حقیقی کنیم.

انتهای پیام