به گزارش خبرنما به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسین توکلی، دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی که سابقه سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری کشورمان را نیز در کارنامه کاری خود دارد، چند وقتی است که به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری معلولین و جانبازان ایران انتخاب شده و از دیروز دور جدید […]

به گزارش خبرنما به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ حسین توکلی، دارنده مدال طلای المپیک ۲۰۰۰ سیدنی که سابقه سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری کشورمان را نیز در کارنامه کاری خود دارد، چند وقتی است که به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری معلولین و جانبازان ایران انتخاب شده و از دیروز دور جدید تمرینات خود را آغاز کرده است.

وی درباره وضعیت این تیم به خبرنگار برنا گفت: دور جدید تمرینات ما از روز گذشته در بابلسر آغاز شده و بچه ها  در شرایط خوبی قرار دارند. البته این فضا برای من جدید است.ما سه ماه دیگر باید در مسابقات جهانی حضور پیدا کنیم و به دنبال این هستیم که از نتایج خوب گذشته به خوبی حفاظت کنیم. خوشبختانه تیم قدرتمند و بزرگی داریم، نفرات آنقدر خوب هستند که اضافه کردن نفر جدید به این تیم بسیار سخت است. افراد کهنه کاری در تیم وجود دارند که تجربه بسیار بالایی نیز دارند و ما سعی می کنیم برخی ریزه کاری ها را با ملی پوشان کار کنیم.

توکلی پیرامون نتیجه گیری مسابقات جهانی قزاقستان و اینکه آیا این مسابقات نقش انتخابی المپیک را دارد یا خیر اظهار داشت: شرایط انتخابی المپیک این گونه است که وزنه برداران باید در مسابقاتی که فدراسیون جهانی مشخص کرده حضور داشته باشند، مانند مسابقات مکزیک و ژاپن، رقابت های قزاقستان نیز همین گونه است. به هر حال ما تلاشمان این است که بتوانیم از عناوین گذشته صیانت کنیم و بهترین نتیجه را کسب کنیم. به شخصه معتقدم تیم شایسته ای داریم و بچه ها می توانند در این رقابت ها باز هم افتخار آفرینی کنند.

دارند مدال طلای المپیک سیدنی درباره وضعیت تیم ملی و نظرش پیرامون بازی های آسیایی و نایب قهرمانی افزود: وزنه برداری ایران همیشه قوی بوده است. از عنوان قوی ترین مرد جهان تا مدال های طلایی در المپیک. در تیم بزرگسالان سهراب مرادی خوشبختانه بازگشته است. از کیانوش خبری ندارم. برخواه در تیم ملی تلاش خود را می کند، نباید فراموش کنیم وزنه برداری کشورمان در المپیک ۲ نماینده دارد. ضمن اینکه تغییرات مدیریتی در فدراسیون در حال رخ دادن است و امیدوارم فردی که در راس فدراسیون قرار می گیرد نگاه بلند مدت به این رشته داشته باشد.

توکلی گفت: بهداد سلیمی از تیم ملی رفته و پر کردن جای او مهم است و نفراتی را داریم که بتوانند جانشین او شوند. داوودی در مسابقات آسیایی خوب بود و سید لی حسینی در این مسابقات آمادگی خوبی نداشت و فقط برای این در مسابقه حاضر شده بود که المپیک را از دست ندهد چرا که مانند وزنه برداران پارا وزنه برداران المپیکی هم باید در برخی مسابقات مشخص حضور داشته باشند، ضمن اینکه حسینی با کسب امتیاز به نایب قهرمانی تیم کمک کرد.

وی تصریح کرد: به هر حال باید به او کمک شود و امیدوارم این ورزشکار بتواند سختی هایی را که در ورزش به او شده را با کسب یک مدال المپیکی جبران کند. مهم اهتزاز و بالا رفتن پرچم مقدس کشورمان است و در المپیک و پاراالمپیک ارزش بسیار زیادی دارد. به شخصه از پول این مملکت برای این ورزشکاران و امثال من هزینه شده و سعی می کنیم با خدمت به این رشته دین خود را به کشور و مردم ادعا کنیم و امیدوارم ورزشکاران کشورمان بتوانند در المپیک و پارا المپیک دل مردم را شاد کنند.