مرتضی تشکری در اظهار کرد وگو با ایسنا، اظهار کرد: جایگاه ها جامع علمی کاربردی که بر طبق مصوبه دولت در مورد ممنوعیت ورود جایگاه ها دولتی به حوزه تعلیم عالی، به بخش خصوصی واگذار شده اند، تماما خصوصی و مستقل هستند و هیچگونه رابطه سازمانی، مالی و اداری با بخش دولتی نخواهند داشت. وی […]

مرتضی تشکری در اظهار کرد وگو با ایسنا، اظهار کرد: جایگاه ها جامع علمی کاربردی که بر طبق مصوبه دولت در مورد ممنوعیت ورود جایگاه ها دولتی به حوزه تعلیم عالی، به بخش خصوصی واگذار شده اند، تماما خصوصی و مستقل هستند و هیچگونه رابطه سازمانی، مالی و اداری با بخش دولتی نخواهند داشت.

وی در مورد واگذاری جایگاه ها دولتی جامع دولتی به بخش خصوصی اضافه کرد: پس از ابلاغ این مصوبه، ۱۶ مرکز در خراسان رضوی مشمول این مبحث گردیدند و از بهمن ماه سال گذشته این جایگاه ها دیگر پذیرش دانشجو نداشتند اما تا انتهاء شهریورماه سال ۹۸ فعالیت های آموزشی این جایگاه ها ادامه خواهد داشت.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه در خراسان رضوی نیز این مبحث در فاز پایانی قرار دارد که این جایگاه ها دولتی با بخش خصوصی واجد شرایط که در حوزه ذی ربط فعال هستند، جایگزین گردند، اضافه کرد: به عنوان مثال مرکز آموزشی جهادکشاورزی با یک مجموعه شرکت فعال در بخش کشاورزی و یا مرکز علمی کاربردی بهزیستی با یک موسسه توانبخشی در بهزیستی فعال جایگزین شده هست.

تشکری اظهار کرد: موسسه ها و شرکت هایی در این مبحث حضور پیدا می نمایند که خصوصی هستند و به لحاظ توان مالی این توان را دارند که وارد موضوعات آموزشی گردند.

وی دنبال کرد: مدرسانی که در جایگاه ها دولتی علمی کاربردی در ساعات اداری تعلیم می کردند، یا عضو هیات علمی بودند و یا پست سازمانی آنان آموزشی تشریح شده بود و اینچنین نبود که یک کارمند در ساعت کاری، کار خود را رها کرده و به امر تعلیم پرداخت کند.

جایگاه ها علمی کاربردی دولتی تزاحمی با فعالیت دستگاه ذی ربط خود نداشتند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفته بود: جایگاه ها علمی کاربردی دولتی ساختار تشریح شده ای داشتند و تزاحمی با فعالیت و رویکرد کلیدی دستگاه ذی ربط نداشتند اما سیاستی که دولت پیگیر آن هست این بود که بحث تعلیم عالی در دولت باید در انحصار وزارت علوم باشد. 

 تشکری در ادامه این اظهار کرد وگو در مورد همکاری این دانشگاه در امر خدمت رسانی به زائرین پیاده دهه آخر ماه صفر و حضور در یکی از موکب های بین راهی تصریح نمود: در نگاه ملی از دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی توقع یک سبقه معنوی و فرهنگی وجود دارد، خصوصا در عرصه خدمت رسانی به زائرین حضرت رضا(ع) همیشه این دغدغه احساس می گردید که قسمتی از حیطه فعالیت های فرهنگی دانشگاه مربوط با زائران حضرت رضا(ع) باشد.

وی با بیان اینکه درخواست ها برای خدمت رسانی به زائرین امام رضا(ع) بالا بود و بر همین اساس فرصت خدمت برای دانشجوهای و مدرسین در جایگاه ها علمی کاربردی فراهم گردید، در مورد نقش دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضون در موکب امام حسن مجتبی(ع)اظهار کرد: با یک سبقه علمی، فرهنگی و خدماتی در این حوزه ورود پیدا نمودیم چون که از دانشگاه این توقع وجود ندارد که به تهیه غذا برای زائرین پرداخت کند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی با بیان اینکه بیشتر از ۱۵۰ نفر از دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان رضوی تیم مستقر در اینجا هستند و عرضه خدمت خواهد کرد، اظهار کرد: به عنوان مثال در حدود ۸۰ دانشجوی مرکز هلال احمر در بحث ماساژ و خدمات درمانی به زائرین خدمت رسانی خواهند کرد.    در حوزه مستندسازی نیز جایگاه ها فرهنگ و هنر با دو تیم ۲۰نفره عکاس و فیلم بردار در این موکب حاضر هستند و  مسافت حدود ۵ کیلومتر خلاف جهت زائرین حرکت کرده و از آنان تصویر و فیلم تهیه کرده و در صورت تمایل در اختیار آنان قرار می دهند و در نمایشگاه تصویری نیز این آثار به نمایش درخواهد آمد.

تشکری اظهار کرد: علاوه بر این دوربین عکاسی در موکب مستقر می گردد اگر زائری تمایل داشت با نماد ضامن آهو تصویری داشته باشد این امکان برای او فراهم گردد. علاوه بر این دانشجوهای خطاط جایگاه ها نیز با گِل و با رنگ های متناسب، بر روی لباس و…

وی اضافه کرد: مبحث ثبت آمار و اطلاعات زائرین و پذیرش نیز از دیگر حدس های ما برای عرضه خدمت به زائرین می باشد در این حوزه قرار هست پیمایش های محیطی توسط جامع ه شناسان ما صورت پذیرد و موضوعاتی مثل اینکه چه اقشار از لحاظ جامعه شناسی، با چه گرایش های فکری و انگیزشی و با چه طبقه اجتماعی در این پیاده روی حاضر هستند، مورد ارزیابی قرار گیرد.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی اظهار کرد: همه هزینه های خدمت رسانی توسط دانشگاه و گاهی توسط خیرین تامین می گردد و  حضور دانشجوهای نیز تماما داوطلبانه هست. علاوه بر این نخستین سالی اسن که به طور مستقل این دانشگاه برای عرضه خدمت به زائرین در یک موکب حضور پیدا می نماید و فعالیت مشخصی به عنوان جمعیت دانشجویی را دنبال می نماید.

تشکری در ادامه با بیان اینکه در بین قشر جوان با خلاهای فرهنگی و کم بودن معنویت مواجه هستیم و این نوع حرکات بزرگ مذهبی بسیار مؤثر می باشد، اظهار کرد: دانشجوهای با حضور در این مکان، حال و هوای مذهبی را تجربه می نمایند و این تجربیات در قالب هسته های معرفتی و فعالیت های دینی شکل گرفته و به جایگاه ها آموزشی جابه جا می گردد و بسیار اعتبار مند می باشد. 

وی افزود: علاوه بر این مبحث، برای نخستین بار دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان رضوی، میزبان حدود ۲۰۰ زیارت اولی با عنوان طرح “مهربانی ترین سلام ”  وی افزود: علاوه بر این مبحث، برای نخستین بار دانشگاه جامع علمی کاربردی واحد خراسان رضوی، میزبان حدود ۲۰۰ زیارت اولی با عنوان طرح “مهربانی ترین سلام ” که تا به امروز به زیارت امام رضا(ع) مشرف نشدند، در فاصله دو نیم سال تحصیلی در مشهد حضور پیدا می نمایند.

انتهای پیام