به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، حاجی رضا تیموری در اظهار کرد وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۵ نه فقط این سازمان ها موظف به تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان خود از انرژی های تجدیدپذیر هستند، لکن طبق بند ۲ این مصوبه باید وزارت نیرو تعرفه […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، حاجی رضا تیموری در اظهار کرد وگو با ایسنا اظهار کرد: طبق مصوبه هیات وزیران در سال ۱۳۹۵ نه فقط این سازمان ها موظف به تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی ساختمان خود از انرژی های تجدیدپذیر هستند، لکن طبق بند ۲ این مصوبه باید وزارت نیرو تعرفه برق مصرفی آنان را طبق نرخ خرید تضمینی برق از نیروگاه های تجدیدپذیر تامین کند و باید این با اهمیت در مهرماه سال ۱۳۹۷ اجرایی گردد.

وی در مورد نحوه محاسبه هزینه انرژی تجدیدپذیر عنوان نمود: تا ۲۰ کیلووات ساعت، ۸۰۰ تومان در هر کیلووات ساعت برق خریداری می گردد و از ۲۰ کیلووات تا ۱۰۰ کیلووات نیز این نرخ ۷۰۰ تومان برآورد زده شده هست که هرچه این عدد افزایش یابد، نرخ کاهش خواهد یافت.

  مدیر عامل شرکت توزیع برق استان تهران با تاکید بر این که تاحالا هیچ کدام از سازمان های ذکر شده اقدام به اجرای این طرح نکرده اند اظهار کرد: طبق فرمان استاندار تهران، در شورای اقتصاد مصوب گردید که تمام سازمان ها و نهادها این کار را انجام دهند.

تیموری با بیان اینکه در شرکت توزیع برق استان تهران این طرح اجرایی شده هست اظهار کرد: برای انتصاب پنل خورشیدی به حجم ۲۰ کیلووات ساعت ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده هست. ۵

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در بخش دیگری از گفت وگو های خود درباره ظرفیت استان تهران از انرژی تجدیدپذیرها اظهار کرد: در حال حاضر ۷۵ مگاوات انرژی تجدیدپذیر در استان تهران وجود دارد.  البته باید اعلام نمود که بیابان های اطراف تهران استعداد تولید برق کل کشور را دارد، به شرط آنکه سرمایه گذاری برای توسعه تجدیدپذیرها در این منطقه های صورت گیرد.

تیموری درباره وضعیت خاموشی های استان تهران نیز اظهار کرد: میزان تولید برق در تابستان سال کنونی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ مگاوات کمتر از استفاده بود که توانستیم همه روزه ۱۰۰ تا ۴۰۰ مگاوات بار استفاده همه روزه را مدیریت کنیم و همین موضوع نیز خاموشی ها را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داد و به صورت کلی در روزهای پنجشنبه و جمعه هیچ گونه خاموشی در استان تهران صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه در استان تهران ۳۲ شهر و ۷۵۵ روستا وجود دارد اعلام کرد: در حال حاضر تنها یک روستای بدون برق در استان تهران وجود دارد که اعتبارات آن هم تامین شده و برق رسانی به این روستا نیز در حال اجرا هست.

وی با بیان این که طبق یکی دیگر از مصوبات هیات دولت، ادارهها و سازمانهای دولتی سال کنونی موظف به کاهش ۱۰ درصدی استفاده خود نسبت به سال گذشته شدند، اظهار کرد: در انتهاء شهریور ماه ادارههایی که این مبحث را رعایت نکردهاند شناسایی می گردند و گزارش کار آن نیز برای ارزیابی و پیگیری به استانداری ابلاغ خواهد گردید.

انتهای پیام