به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا جبارعلی ذاکری امروز در نشست رؤسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با حضور اعضای خانواده بزرگ دانشگاه های کشور آغاز می گردد، ابراز امیدواری نمود که سال تحصیلی جدید با فعالیت و پشتکار آغاز گردد و سال […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا جبارعلی ذاکری امروز در نشست رؤسای دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و پارک های علم و فناوری با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با حضور اعضای خانواده بزرگ دانشگاه های کشور آغاز می گردد، ابراز امیدواری نمود که سال تحصیلی جدید با فعالیت و پشتکار آغاز گردد و سال موفق برای تعلیم عالی در شرایط پیش رو رقم بخورد.

ریاست دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه اقداماتی از سوی هیات دولت در این زمینه آغاز شده و در حال پیگیری هست، دنبال کرد: تاحالا چندین جلسه برای برون رفت از شرایط کنونی در هیات دولت متشکل و امیداوریم نتیجه های قابل ملموسی دریافت گردد.

ذاکری با اشاره به کارهای انجام شده، یادآور گردید: سازماندهی رابطه دانشگاه با هیات دولت از طریق تشکیل کارگروهی با حضور اساتید با اغراض آرامش بخشیدن به جامعه در راستای های متفاوت انجام شده هست.

وی با بیان اینکه به احتمال زیاد در این زمینه دفتری در هیات دولت تشکیل می گردد، افزود: علاوه بر آن نسبت به سازماندهی رابطه دانشگاه با سایر نهادهای حکومتی مثل مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام اقداماتی انجام شده، علاوه بر آن نسبت به دانشگاه ها اعتمادسازی شده و در این راستا ماموریت های کلان به این نهاد واگذار شده هست.

برگرداندن اختیار سیاست گذاری های خرد و کلان به وزارت علوم

ریاست دانشگاه علم و صنعت به بیان توقع ها دانشگاهیان پرداخت و اظهار کرد: برگرداندن سیاست گذاری های خرد و کلان که از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گرفته شده هست، من جمله ضروریات در این حوزه هست.

شریک دانشگاهی در قراردادهای بزرگ بین المللی اجباری گردد

وی علاوه بر این یادآور گردید: علاوه بر آن باید نسبت به اجباری کردن شریک دانشگاهی در قراردادهای بزرگ بین المللی اقدام گردد، ما در یکی از قراردادهای با اهمیت طرح ۲+۲ را اجرایی کردیم که این امر توان دارد الگوی شایسته ای برای جابه جایی فناوری به کشور باشد.

وی واگذار کردن امور دانشگاه ها به دانشگاه ها و آسان سازی در فرآیند مراودات علمی میان اساتید ایرانی و بیگانه و کوشش برای قرارگیری پنج دانشگاه برتر در میان دویست دانشگاه برتر را از دیگر انتظار دانشگاهیان برشمرد.

انتهای پیام