جعفر طولابی هشتم دی‌ماه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خرم‌آباد اظهار کرد: هشتمین دوره پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر از پانزدهم دی‌ماه در کشور اجرا می‌شود و برنامه‌ریزی لازم برای این طرح در خرم‌آباد نیز انجام شده است. وی ادامه داد: شرایط لازم برای تحقق اهداف این طرح در خرم‌آباد فراهم شده و […]

جعفر طولابی هشتم دی‌ماه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خرم‌آباد اظهار کرد: هشتمین دوره پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیرواگیر از پانزدهم دی‌ماه در کشور اجرا می‌شود و برنامه‌ریزی لازم برای این طرح در خرم‌آباد نیز انجام شده است.

وی ادامه داد: شرایط لازم برای تحقق اهداف این طرح در خرم‌آباد فراهم شده و مشکل خاصی وجود ندارد.

طولابی گفت: بیماری‌های غیر واگیر تهدیدی برای سلامت جامعه هستند و با اجرای چنین طرح‌هایی می‌توان عوامل خطر بیماری را شناسایی کرد.

فرماندار خرم‌آباد خاطرنشان کرد: طرح پیمایش عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر در سه مرحله تکمیل پرسشنامه، سنجش جسمانی و اندازه‌گیری آزمایشگاهی اجرا خواهد شد.

وی تأکید کرد: در این راستا نیازمند همکاری و مشارکت متولیان هستیم و امید می‌رود دستگاه‌های اجرایی همکاری مناسبی داشته باشند.

طولابی با تاکید بر ارتقای سواد سلامت روانی جامعه، تصریح کرد: افزایش بهره‌مندی مردم از خدمات سلامت روان و مراقبت‌های اجتماعی و کاهش عوامل خطر در سلامت روان بسیار مهم است.

فرماندار مرکز لرستان با اشاره به شیوع آنفلوآنزا فوق حاد پرندگان در برخی نقاط کشور، تاکید کرد: هر چند تاکنون موردی از این بیماری در خرم‌آباد مشاهده نشده اما باید تدابیر لازم برای پیشگیری از این آنفلوآنزا درنظر گرفته شود.

انتهای پیام