آفتاب‌‌نیوز : کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از […]

آفتاب‌‌نیوز :

کیانوش جهانپور روز جمعه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (نهم خرداد) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی دو هزار و ۸۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۵۴۷ مورد بستری و دو هزار و ۲۷۲ نفر (حدود ۸۰ درصد) از موارد سرپایی و افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۱۴۶ هزار و ۶۶۸ نفر رسید

به گزارش خبرنما به نقل از آفتاب‌نیوز؛ رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۰ بیمار دیگر مبتلا به کووید۱۹ در کشور جان باختند و از زمان شیوع این بیماری در کشور تاکنون ۷ هزار و ۶۷۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.  بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۱۴ هزار و ۹۳۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده اند. ۲۵۴۷نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری و به نوعی بحرانی تحت مراقبت در بخش های آی سی یو قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند. در ۲۴ ساعت گذشته حدود ۲۰ هزار مورد تست جدید از افراد مشکوک به بیماری کووید۱۹ گرفته شده و تاکنون ۸۹۶ هزار و ۵۷۱ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.  در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵ استان فاقد فوتی و در پنچ استان، فقط یک مورد فوتی ناشی از بیماری کووید۱۹ گزارش شده است.

آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۹ خرداد ۱۳۹۹+جدول

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: وضعیت استان خوزستان، همچنان قرمز است و استان های خراسان رضوی، آذربایجان های شرقی و غربی، لرستان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، مازندران و بخش هایی از کرمان و سیستان و بلوچستان در وضعیت هشدار قرار دارند.  مردم می توانند اپلیکیشن ماسک را بر روی تلفن های همراه خود نصب کنند و از وضعیت استان یا شهر مورد نظر خود درباره وضعیت شیوع کرونا مطلع شوند.

بعد از اینکه وزارت بهداشت، ارائه آمار بیماران کرونا به تفکیک استان را متوقف کرد، مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی، آمار شیوع کرونا در استان‌های مربوط به خود را اعلام می‌کنند. با این حال، در برخی استان‌ها مثل تهران، خراسان رضوی، مازندران، گلستان، قم، اصفهان، گیلان و البرز آماری اعلام نمی‌شود یا اگر هم اعلام می‌شود به صورت ناقص است. به گفته مقامات وزارت بهداشت، وضعیت برخی از این استان‌ها از نظر شیوع کرونا قرمز است. در برخی استانهای دیگر نیز آمار شفاف و کاملی از بیماران کرونا ارائه نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: آمار رسمی بیماران کرونا به تفکیک استان‌ها؛ ۸ خرداد ۱۳۹۹+جدول

در ادامه آمار رسمی بیماران کرونا در سراسر کشور تا نهم خرداد ۹۹ آمده است. منبع این آمار، اظهارات مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌ها است.

این جدول در حال تکمیل است

  استان مورد جدید فوتی بهبودیافته نعداد کل مبتلایان
۱ آذربایجان شرقی        
۲ آذربایجان غربی ۱۸۶ ۲۱۷ ۳۴۱۶ ۵۲۷۸
۳ اردبیل ۲۱   ۱۹۲۷ ۲۷۲۵
۴ اصفهان(به‌جزکاشان)        
۵ البرز        
۶ ایلام ۱۸ ۶۳   ۹۶۱
۷ بوشهر ۲۱ ۱۳ ۴۰۲ ۹۶۸
۸ تهران        
۹ چهارمحال و بختیاری        
۱۰ خراسان جنوبی        
۱۱ خراسان رضوی        
۱۲ خراسان شمالی        
۱۳ خوزستان        
۱۴ زنجان ۵ ۱۲۹ ۹۵۳ ‭۱۱۵۵
۱۵ سمنان        
۱۶ سیستان‌وبلوچستان ۵۴ ۱۰۲   ۱۸۹۶
۱۷ فارس        
۱۸ قزوین        
۱۹ قم        
۲۰ کردستان        
۲۱ کرمان        
۲۲ کرمانشاه        
۲۳ کهگیلویه و بویراحمد        
۲۴ گلستان        
۲۵ گیلان        
۲۶ لرستان        
۲۷ مازندران        
۲۸ مرکزی ۲۸   ۱۷۰ ۲۱۰۱
۲۹ هرمزگان        
۳۰ همدان        
۳۱ یزد        

***

شهر‌های جنوبی سیستان وبلوچستان همچنان در وضعیت قرمز

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت، در ۲۴ ساعت گذشته و تا ظهر امروز، تعداد موارد مثبت آزمایشگاهی بیماری کرونا در سیستان و بلوچستان ۵۴ مورد افزایش یافت و به ۱۸۹۶ نفر رسید

دکتر هاشمی شهری ادامه داد. تعداد مبتلایان به کرونا در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ۱۱۵۴ نفر، دانشگاه علوم پزشکی زابل ۳۶۰ نفر و دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ۳۸۲ نفر است

وی افزود از ابتدای شیوع همه گیری ۳۲۵۴ بیمار با علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند که متاسفانه در این مدت ۳۴۷ نفر از بیماران حاد تنفسی نیز فوت کرده‌اند که از مجموع موارد فوتی آزمایش کرونای ۱۰۲ مثبت، ۱۵۵ منفی و ۹۰ نیز مشکوک بوده است.

۵ مبتلای جدید به کووید ۱۹ در زنجان

براساس اعلام دبیرخانه ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل ویروس کرونای دانشگاه علوم پزشکی زنجان، از ظهر دیروز تا کنون ۵ نفر به آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان زنجان افزوده شده است.

براین اساس در مجموع تاکنون تست کرونای هزار و ۱۵۵ نفر در استان براساس یافته‌های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است. از مجموع بیماران مبتلا به این ویروس هم تا به امروز ۹۵۳ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان ترخیص شده اند. متاسفانه از آغاز شیوع ویروس کرونا تاکنون ۱۲۹ نفر دراستان جان خود را از دست داده اند.

شناسایی ۲۸ مورد کرونا مثبت در استان مرکزی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی از شناسایی ۲۸ مورد کرونا مثبت در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

دکتر جمالیان گفت: بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کووید۱۹ در استان مرکزی ۲۸ مورد جدید ابتلا شناسایی شده‌اند که از این تعداد ۲۴ مورد مربوط به شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌باشد و ۵ مورد هم مربوط به خمین بوده است. با توجه به تعداد مبتلایان جدید در استان مجموع افرادی که از زمان شیوع کرونا در استان مرکزی به این بیماری مبتلا شده اند به ۲۱۰۱ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: از ۲۳ مورد جدید در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک ۲۲ مورد به صورت سرپایی و قرنطینه در منزل بوده است و ۱ مورد نیز در بیمارستان بستری شده اند و در خمین نیز هر ۵ مورد سرپایی و قرنطینه در منزل بوده است.

دکتر جمالیان در ادامه افزود: از تعداد ۲۱۰۱ مورد مثبت در استان، تعداد ۱۳۹ مورد مربوط به شهرستان خمین، ۵۴۷ مورد مربوط به ساوه و زرندیه و ۱۴۱۵ مورد هم مرتبط با شهرستان‌های زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک می‌باشد. در روز گذشته نیز ۲۳ مورد مبتلا جدید در استان مرکزی گزارش شده بود که اکثر این موارد نیز به صورت سرپایی و در منزل قرنطینه شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: در این ۲۴ ساعت مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا در استان گزارش نشده است که بر این اساس تعداد فوتی‌ها در اثر ابتلا به کرونا ویروس در استان همان ۱۷۰ نفر می‌باشد.

ابتلای ۱۸۶ نفر به بیماری کووید-۱۹ در آذربایجان غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی از ابتلای ۱۸۶ نفر به بیماری کووید-۱۹ خبر داد.

به گزارش خبرنما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز آذربایجان غربی، جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی در خصوص آخرین آمار مبتلایان به ویروس کووید ۱۹ در استان گفت: با شناسایی ۱۸۴ مورد جدید تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ به ۵ هزار و ۲۷۸ نفر رسید.

جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی با اشاره به آمار بهبودیافتگان گفت:تا تاریخ هشتم خرداد ماه، ۳ هزار و ۴۱۶ نفر بهبود یافته است و و تاکنون ۲۱۷ نفر نیز فوت کرده اند.

شناسایی ۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان اردبیل

براساس یافته‌های آزمایشگاهی در ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱ مورد جدید از بیماران مبتلا به کرونا در استان شناسایی شده است.

ستاد مدیریت کرونای استان اعلام کرد، با افزایش ۲۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان در ۲۴ ساعت گذشته، شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در استان از ابتدای شیوع این ویروس تا کنون به ۲۷۲۵ نفر رسید.

از این تعداد ۱۹۲۷ نفر با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و از تعداد ۱۱۰ بیمار بستری در مراکز درمانی استان، ۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند. متاسفانه در ۲۴ ساعت گذشته یک مورد فوتی ناشی از کرونا ثبت شده است.

افزایش تعداد مبتلایان به بیماری کرونا در ایلام

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸ مورد مثبت جدید به بیماری کرونا در استان شناسایی شده است.

دکتر محمد کریمیان افزود: با احتساب موارد مثبت جدید، شمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان ایلام به ۹۶۱ نفر افزایش یافته است. خوشبختانه در ۲۴ ساعت گذشته مورد فوتی ناشی از بیماری کرونا گزارش نشده است. مجموع فوت شدگان بیماری کرونا دراستان ایلام تا این لحظه ۶۳ نفر است.

شهرستان ایلام ۳۹۱ مبتلا و ۲۱ مورد فوتی، شهرستان ایوان ۱۳۹ مبتلا و ١۴ مورد فوتی، شهرستان دهلران ۸۷ مبتلا و ۴ مورد فوتی، شهرستان مهران ۶۵ مبتلا و ۷ مورد فوتی، شهرستان آبدانان ۶۰ مبتلا و ۱ مورد فوتی، شهرستان دره‌شهر ۵۳ مبتلا و ۶ مورد فوتی، شهرستان چرداول ۴۴ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان بدره ۴۰ مبتلا و ۳ مورد فوتی، شهرستان سیروان ۳۰ مبتلا و ٣ مورد فوتی، شهرستان ملکشاهی ۲۹ مبتلا و ١ مورد فوتی، شهرستان هلیلان ۲۳ مبتلا و بدون فوتی.

ابتلای ۲۱ نفر به کرونا در استان بوشهر

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۴۰۲ مورد مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۲۱ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد. تا کنون ۱۳ نفر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

دکتر سعید کشمیری اظهار داشت: تعداد مبتلایان به کرونا در استان بوشهر تا امروز به عدد ۹۶۸ نفر رسید که از این تعداد ۴۰۲ مورد به‌طور کامل بهبودیافته‌اند. از ۲۱ مورد مثبت جدید، ۱۱ مورد در دشتستان، ۶ مورد در بوشهر، دو مورد در دیلم و در گناوه و تنگستان نیز هرکدام یک مورد توسط مراکز بیماریابی شناسایی‌شده‌اند.

دکتر کشمیری درباره مبتلایان جدید در دشتستان چنین گفت: همه ۱۱ مورد جدید شهرستان دشتستان توسط مرکز بیماریابی شناسایی‌شده و با رعایت دستورالعمل‌های وزارت بهداشت در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی ادامه داد: از ۶ مورد جدید در شهرستان بوشهر نیز ۵ نفر توسط مرکز بیماریابی شناسایی شدند که همگی در مراقبت خانگی قرار دارند و یک نفر دیگر نیز پس از ترخیص از بیمارستان ادامه درمان خود را با مراقبت خانگی انجام می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: از دو مورد جدید شهرستان دیلم یک نفر بومی و نفر دیگر ساکن استان خوزستان است که دارای سابقه مسافرت پیاپی به سایر استان‌ها بوده است.

دکتر کشمیری بیان کرد: در آمار امروز شهرستان گناوه یک مورد به ثبت رسید که با حال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص و در مراقبت خانگی قرار گرفت و مورد جدید شهرستان تنگستان نیز در حال حاضر در بیمارستان تحت مراقبت قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۲۱ نفر در بیمارستان‌های استان به علت ابتلا به کرونا بستری هستند که از این تعدادسه نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.