به گزارش خبرنما به نقل از ایرنا شاهدخت فتحی بیرانوند روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: بعد از متصل شدن بیش از ۹۰ درصد داروخانه های بخش خصوصی و موسسات طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت لرستان، داروخانه های دولتی مستقل هم به طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی متصل شده‌اند. وی ادامه داد: ۲ داروخانه […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایرنا شاهدخت فتحی بیرانوند روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: بعد از متصل شدن بیش از ۹۰ درصد داروخانه های بخش خصوصی و موسسات طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت لرستان، داروخانه های دولتی مستقل هم به طرح نسخه نویسی و نسخه پیچی الکترونیکی متصل شده‌اند.

وی ادامه داد: ۲ داروخانه امام (ره) بروجرد و خرم آباد به عنوان پایلوت به این طرح متصل شدند و آموزش های لازم به کارکنان آنها ارائه شد و مابقی داروخانه های دولتی استان نیز طی آینده نزدیک در این طرح فعال می شوند.

به گفته فتحی بیرانوند ۶۰ درصد جمعیت لرستان معادل یک میلیون و ۶۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

کارشناسان معتقدند مزایای نسخه الکترونیکی  علاوه بر افزایش دقت و صحت در تولید نسخه، باعث تسهیل در روند کاری داروخانه‌ها و مراکز پاراکیلینیک می‌شود، علاوه بر این نسخه الکترونیکی، امکان مشاهده اطلاعات هویتی و اقلام تجویز شده را فقط با کد ملی بیمار در مراکز مختلف فراهم می‌کند و دیگر نیازی نیست دوباره اطلاعات بیمار در سیستم‌های درمان سازمان‌های بیمه‌گر ثبت شود.

اما یکی دیگر از مزایای نسخه الکترونیک این است که با ثبت این نسخه توسط پزشکان طرف قرارداد، ۶۰ درصد حق‌الزحمه پزشکان به صورت برخط در پایان هر روز به حساب آنها واریز می‌شود که  این اتفاق برای داروخانه‌ها نیز قابل انجام است.

علاوه بر این، با اجرای طرح نسخه الکترونیک مشکل بدخطی برخی از پزشکان نیز حل شده است، این موضوع گاه سبب خطاهای پزشکی نیز می‌شود زیرا بسیاری از داروخانه‌ها نمی‌توانند نسخه پزشک را بخوانند.