پرویز یزدان پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آزمون هفته های آینده ‌و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی برگزار می شود. وی افزود: این نیروها حایگزین نیروهای شرکتی خصوصی و یک ماهه خواهند شد و بدون شک پس از اعلام نتایج آزمون حاشیه هایی وجود […]

پرویز یزدان پناه روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این آزمون هفته های آینده ‌و با رعایت پروتکل های بهداشتی در حوزه های امتحانی برگزار می شود.

وی افزود: این نیروها حایگزین نیروهای شرکتی خصوصی و یک ماهه خواهند شد و بدون شک پس از اعلام نتایج آزمون حاشیه هایی وجود خواهد داشت.

در این آزمون تعداد ۱۲۷ نیروی شرکتی در واحد های تابعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان پذیرفته خواهند شد.

این نیروها در قالب شرکت خدماتی تحت عنوان نیروهای تمیز کار، نگهبان، تاسیسات، پذیرش و صندوق دار بودند که مراحل ثبت نام داوطلبان انجام شده است.

بر اساس آخرین آمار تعداد متقاضیان این آزمون هشت هزار و۵۰۰ نفر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جذب ۳۰ هزار نفر نیروی جدید در سطح کشور، تصریح کرد: سهم این استان نسبت به استان های دیگر بیشتر دیده شده است.

بیمارستان های ۳۰۰ تختخوابی، امام سجاد، شهید بهشتی، شهدای گمنام، سلمان و بیمارستان خصوصی زاگرس در مرکز استان بیمارستان شهید رجایی و بی بی حکیمه در گچساران و بیمارستان امام خمینی در دهدشت و بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت به  مردم استان ، خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند.

تعداد تخت های بیمارستانی در استان یک هزار و ۶۰۰ تخت است.

تعداد پزشکان فوق تخصص و متخصص فعال در شهرستان‌های مختلف استان به ترتیب در یاسوج ۱۱۷ نفر،در گچساران ۵۱ نفر، در دهدشت۴۳ نفر، در دنا۲ نفر و در باشت، بهمئی، چرام و لنده نیز هرکدام یک نفر است.

استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۷۲۰ هزار نفر جمعیت دارد.