به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا به نقل از سایت جشنوار، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار چهارشنبه ۱۱ دی ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد. نخستین بخش از اهدای جوایز این مراسم مربوط به بخش نماهنگ بود که لوح افتخار این بخش به  اثر «میریم بالاتر» به کارگردانی مشترک «صادق […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا به نقل از سایت جشنوار، مراسم افتتاحیه دهمین جشنواره مردمی فیلم عمار چهارشنبه ۱۱ دی ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد.

نخستین بخش از اهدای جوایز این مراسم مربوط به بخش نماهنگ بود که لوح افتخار این بخش به  اثر «میریم بالاتر» به کارگردانی مشترک «صادق لطفی زاده و مجید رستگار» و اثر «دختر آسمان» به کارگردانی «داوود احمدی»  اهدا شد.

همچنین هیات داوران، فانوس این بخش را به علت «نوآوری در حوزه موسیقی و نماهنگ طنز و پرداخت به موضوع فساد اقتصادی» به اثر «بیا پایین» به کارگردانی «احمد ذوالفقاری» و «خوشا به حالت ای روستایی» به کارگردانی «اسماعیل معنوی» به علت «توجه به اقلیم های ایرانی و اصالت دادن به سبک زندگی روستایی» اهدا کرد.

در بخش بعدی نوبت به بخش برنامه تلویزیونی رسید. هیئت داوران در بخش گزارش خبری، لوح افتخار این بخش را به اثر«ننه گلی» به کارگردانی «طاهره رئیس جعفری مطلق» و اثر «تجارت مرگ» به کارگردانی «زهره بیادی» اهدا کرد.

فانوس این بخش به اثر «خام فروشی سنگ در چین» به کارگردانی «سعید پرویزی» اهدا شد.

هیات داوران در بخش “آیتم تلویزیونی، کلیپ و موشن گرافیک”، لوح افتخار این بخش را به اثر «برفراز دانش» به کارگردانی «کریم مهرآبادی» و اثر «یمن» به کارگردانی «مرتضی شعبانی» به علت «دشواری تولید در منطقه محاصره شده یمن، تاثیر گذاری و کمک به شکست محاصره رسانه ای یمن» اهدا کرد.

در این قسمت از برنامه نوبت به برنامه تلویزیونی رسید که هیات داوران این بخش متشکل از مهدی کلهر، محسن مقصودی، علی نادری، محمدرضا باقری، احمد پهلوانیان، ضمن تقدیر از اثر «میدون» به تهیه کنندگی «سیدمحمدحسین هاشمی گلپایگانی» لوح افتخار این بخش را به علت «پژوهش قوی و مناسب، فرم متناسب در مستندهای تاریخی، استفاده مناسب از آرشیو ، گفتگوی چالشی و دکور مناسب» به اثر «سرچشمه» به تهیه کنندگی «امیرعلی آزادی» اهدا کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به اثر «مدیرمسئول» به تهیه کنندگی «سیدمحمدعلی صدری نیا» اهدا کرد.

هیات داوران در بخش تلویزیون اینترنتی، ضمن تقدیر از اثر «آزمایش» به کارگردانی «علی سبحانی»، لوح افتخار این بخش را به اثر «مجموعه کبریت» به کارگردانی «علی شیرزادیان» اهدا کرد.

همچنین هیات داوران فانوس این بخش را به علت «مطالبه گری و عدالت خواهی، پژوهش و تحقیق و ایجاد جریان پرسش گری در کشور» به اثر «مجموعه شهرداد» به کارگردانی «میلاد گودرزی» اهدا کرد. 

در بخش بعد برنامه نوبت به بخش مقاله و پژوهش سینمایی رسید که هیات داوران این بخش متشکل از محمدتقی فهیم، میثم ظهوریان، سحر دانشور، ضمن تقدیر از اثر «انسان در مستند فیلم های دفاع مقدس» به نویسندگی «محمد شهبازی» و اثر «بررسی پیش فرض ها برای رسیدن به فیلمنامه دینی» به نویسندگی «مرتضی راوش»، لوح افتخار این بخش را به اثر «گفتمان سازی صدا و سیما در بالکان» به نویسندگی «محسن سوهانی» اهدا کرد.

همچنین هیات داوران، فانوس این بخش را به اثر «سیاستگذاری برای شبکه‌های استانی صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به‌منظور افزایش عدالت رسانه‌ای بر مبنای ادراک مخاطبانِ محلی: مطالعۀ موردی شبکۀ استان کرمان» به نویسندگی «ایمان مرادکهوری» اهدا کرد.

هیات داوران در بخش نقد و یادداشت سینمایی، لوح افتخار این بخش را به اثر «نقدی به نظریه‌های سینما در بررسی فیلم «سرخپوست» ساختۀ نیما جاویدی به نویسندگی «امید بی نیاز» اهدا کرد.

بخش بعدی این مراسم به فیلم‌نامه اختصاص داشت که در بخش فیلمنامه کوتاه هیات داوران لوح افتخار این بخش را به علت «ساختار محکم و نگاه آرمان گرایانه» به اثر «قلب» به نویسندگی «احمد حیدریان» و همچنین لوح تقدیر به فیلمنامه «مبادله» به نویسندگی «محمد پایدار» به علت «پرداخت حماسی به خانواده مدافعان حرم» اهدا کرد. همچنین هیات داوران، فانوس این بخش را به علت «ساختار محکم و استناد به  حافظه ملی» به اثر «ماهی‌ها هم غرق می شوند» به نویسندگی «مریم مقانی» اهدا کرد.

در بخش مستند نیز هیات داوران این بخش متشکل از انسیه شاه حسینی، امرا… احمدجو، جواد رمضان نژاد، عباس هادیان و هوشنگ توکلی، لوح افتخار این بخش را به علت «توجه به پیشرفت های علمی و بارویکرد رویای ایرانی» به اثر «ده به توان منفی نه» به نویسندگی مشترک «حمید رضا رنجبر زاده-بابک رحیم» اهدا کرد.

همچنین در بخش طرح و سیناپس، هیات داوران لوح افتخار این بخش را به علت «پرداخت طنز به موضوع و استحکام ساختار» به اثر «تجدید وضو» به نویسندگی «وحید مهدی زاده» اهدا کرد.

در ادامه توسط خانواده های شهدا از عوامل و بازیگران سریال «گاندو» تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

هیات داوران بخش فیلم ما متشکل از الهام هادی نژاد، آرش فهیم، محسن عنایتی، امیر مهریزدان و سید رسول منفرد، لوح افتخار این بخش را به  «تو رو خدا به من رای بدهید» به کارگردانی «رضا رادپور» و همچنین به اثر «به خاطر خدا» به کارگردانی «حانیه محمد رضایی بیدگلی» اهدا کرد.

همچنین هیات داوران؛ فانوس این بخش را به اثر «آموزش کالایی» به کارگردانی «معین کاج» و «قطره قطره اشک» به کارگردانی «حسین قاسم زاده»  اهدا کرد.

سپس در بخش پویانمایی هیات داوران متشکل از مسعود شجاعی طباطبایی و فرهاد امین زاده در بخش پویانمایی کودک ضمن تقدیر از اثر «روحشاه» به کارگردانی «مهدی جهانگیری مشرف»، لوح افتخار این بخش را به علت «داستان کودکانه و طراحی فانتزی» به اثر «دره سفید» به کارگردانی «سعید گایینی» اهدا کرد.

هیات داوران در بخش کوتاه پویانمایی، ضمن تقدیر از اثر «سلام» به کارگردانی «عباس عباسی وزین» و اثر «سقاء» به کارگردانی «سید محمود صدیقی»، لوح افتخار این بخش را به علت «تکنیک زیبا و خلاقانه و نگاه بی پرده به مسئله همبستگی ملی» به اثر «جهاد همبستگی ملی» به کارگردانی مشترک «صادق شهربانویی و سیداحمد موسویان» اهدا کرد. همچنین هیئت داوران؛ فانوس این بخش را به علت «نگاه نو و جسورانه به مسئله حجاب» به اثر «راز پیرجامه بابا» به کارگردانی مشترک «حسین جمشیدی و علی تقوایی» اهدا کرد.

در بخش پایانی این برنامه هیات داوران بخش بلند پویانمایی ضمن تقدیر از اثر «قصه بهمن» به کارگردانی «محمودرضا سلطان پور»، لوح افتخار این بخش را به علت «خط شکنی و ایران آینده» به اثر «فرمانروای آب» به کارگردانی «مجید اسماعیلی» اهدا می‌کند. همچنین هیات داوران، فانوس این بخش را به علت «نگاه نو به مسئله منجی در قالب یک اثر سینمایی فانتزی» به اثر «بنیامین» به کارگردانی «محسن عنایتی» اهدا کرد.

انتهای پیام