معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارتهران از وجود سه راهکار مشخص برای حمایت از سرمایه گذاران تاکسی‌های هیبریدی توسط دولت و مدیریت شهری پایتخت خبرداد. به گزارش خبرنما به نقل از سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در ورود تاکسی‌های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی […]

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارتهران از وجود سه راهکار مشخص برای حمایت از سرمایه گذاران تاکسی‌های هیبریدی توسط دولت و مدیریت شهری پایتخت خبرداد.

به گزارش خبرنما به نقل از سرویس «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در ورود تاکسی‌های هیبریدی به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران گفت: اولین راهکار حمایت از بخش خصوصی برای ورود تاکسی‌های هیبریدی و یورو۵ به ناوگان تاکسیرانی شهر تهران کمک بلاعوض شهرداری مطابق مصوبه شورای شهر است. به عبارتی طبق پیش‌بینی‌های شهرداری تهران و براساس مصوبه شورا مقرر شده تا از محل کمک یارانه‌ای برای کمک به بخش خصوصی تاکسیرانی کمک‌های بلاعوضی پرداخت شود.

معاون شهردار تهران دومین کمک مجموعه مدیریت شهری تهران را در این زمینه تعیین متفاوت نرخ کرایه تاکسی های هیبریدی مطابق مصوبه شورای شهر تهران دانست و توضیح داد: طبق لایحه افزایش کرایه سال آینده مبلغ کرایه تاکسی‌های هیبریدی به میزان ۱٫۸برابر بیشتر از کرایه تاکسی‌های معمولی ای است که اکنون در شهر در حال فعالیت و خدمات‌رسانی هستند.

تشکری هاشمی پایین بودن مصرف سوخت این خودروها را مزیت دیگر تاکسی های هیبریدی دانست که دولت باید به این عامل مهم توجه بیشتری داشته باشد.

وی در این باره نیز به خبرنگار شهرنوشت یادآور شد: به دلیل مصرف بسیار پایین سوختی که این خودروها دارند، صرفه جویی زیادی در مصرف سوخت خواهد شد که این اتفاق در اقتصاد ملی کشور تاثیرات خوبی به همراه خواهد داشت.

به اعتقاد وی؛ با توجه به اینکه میزان آلایندگی خودروهای هیبریدی معادل یک گرم بر کیلومتر است، در نتیجه کارشناسان محیط زیست بر این باورند که این تاکسی‌ها شرایط خوب زیست‌محیطی را برای شهر تهران و شهروندان ایجاد می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران سومین راهکار حمایت از سرمایه گذاران تاکسی‌های هیبریدی را دولتی دانست و بیان کرد: با توجه به بند «ق» تبصره دو قانون بودجه سال ۹۳ دولت که به ماده ۱۲ معروف است؛ امکان استفاده از حمایت‌های دولتی نیز وجود خواهد داشت که این موضوع توسط مدیریت شهری تهران در شورای عالی اقتصاد در حال پیگیری است. در صورتی که بتوانیم موافقت‌های دولتی را درخصوص استفاده بخش خصوصی از تسهیلات مالی ماده ۱۲ بگیریم؛ مشوق بسیار خوبی برای این بخش خواهد شد.

وی درباره موانع استفاده بخش خصوصی از ماده ۱۲ قانون بودجه سال ۹۳ نیز توضیح داد: البته در این قانون عنوان شده است که خودروهای گازسوز می‌توانند از تسهیلات ویژه‌ای که وزارت نفت پرداخت می‌کند، استفاده کنند، اما بر این باوریم که خودروهای هیبریدی بسیار پاک‌تر و باکیفیت‌تر هستند.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: طبق برنامه ریزیهای انجام شده قرار است ۸۰ دستگاه تاکسی هیبریدی تهران در مبادی ورودی شهر مانند ایستگاه راه آهن و فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) و فرودگاه مهر آباد استفاده خواهد شد.

انتهای پیام