محسن طاهریان، یکی از مدیران موسسه پویش جمعه های عکاسی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: هدف کلی نمایشگاه این است که بتوانیم از طریق تصویر نقش زن در جامعه را بهتر و قوی تر نشان دهیم و اینکه نشان دهیم یک زن چه توانایی هایی دارد و چه کارهایی را می تواند […]

محسن طاهریان، یکی از مدیران موسسه پویش جمعه های عکاسی در گفت و گو با ایسنا عنوان کرد: هدف کلی نمایشگاه این است که بتوانیم از طریق تصویر نقش زن در جامعه را بهتر و قوی تر نشان دهیم و اینکه نشان دهیم یک زن چه توانایی هایی دارد و چه کارهایی را می تواند انجام دهد و شاید بعضی مواقع در حق او کوتاهی هایی شده است.

وی با اشاره به برخی از موضوعاتی که در مجموعه های عکس ارائه شد، گفت: سعی کردیم یک سری شاخصه های موفق را در این نمایشگاه به تصویر بکشیم. همچنین تلاش شده تا از لحاظ اجتماعی نگاه کنیم، مشاغل را نشان دهیم، حضور زن در اجتماع را به صورت تصویر نشان دهیم.

این عکاس جوان در پاسخ به اینکه در این نمایشگاه چقدر توانستید به اهدافتان نزدیک شدید، عنوان کرد: با بازخورد که امشب دیدم، فکر می کنم که اگر از لحاظ موضوعی بر روی پاره ای از مسائل کار شود آنقدر جذاب هستند که بازدیدکننده خیلی دوست دارد ببیند که چه اتفاقی در حال رخ دادن است. و این موضوع نیز از آن موضوعاتی است که مخاطبان زیادی داشت، ما جوابمان را گرفتیم، در چند تا از مجموعه ها اتفاقات بسیار خوبی افتاده بود و هر فردی که از نمایشگاه دیدن میکرد با احساس خوبی از اینجا خارج میشد؛ به عنوان یک زن در جامعه و اصلا یک مرد که از این پس جایگاه آن زن را بهتر شناخته باشد.

ابوالفضل ادیم، دیگر موسس سازمان مردم نهاد جمعه های عکاسی با اشاره به اهداف نمایشگاه اظهار کرد: هدف ما از طرح چنین موضوعی بحث شهامت کار است، اینکه موضوع سختی است و از آن عکاسی کردن و یا از این نگاهع گزارش گرفتن شهامت بالایی می خواهد. من به یکی از دوستان گفتم اگر من می خواستم چنین مجموعه ای را تهیه کنم شاید نمی توانستم و یا شاید سالها طول می کشید که بتوانم یک ارتباط برقرار کرده و داستانی به این شکل را به تصویر بکشم. شاید تا حدی اغراق باشد اما منظور من شهامت شروع کار است که اهمیت زیادی دارد.

وی افزود: موضوع نمایشگاه بسیار جالب توجه است که به اشکال مختلف مطرح می شود. تلاش ما نشان دادن یک سری زندگی های واقعی به علاوه نشان دادن یک سری از زندگی هایی که شاید نتوان ان را تصویربرداری کرد اما به هر حال در نمایشگاه ما تولید شد. مانند موضوع طلاق که Stage بود اما عکاس در حد توان توانسته بود آن را انعکاس دهد و اکثر مخاطبان بدون اینکه توضیحی درباره کار بشنوند یا بخوانند مفهوم و پیام آن را درک کرده بودند.

این هنرمند خاطرنشان کرد: یک سری از داستان ها و تنوع های دیگر در اجتماع وجود داشت و معمولا سطوح متوسط رو به پایین را کار کرده بودیم، به جز یک مجموعه که داستان پردازی بود و اتفاقات درون این مجموعه و داشتن مشاغلی چون راهداری یا آهنگری برای زن در تصور نمی گنجد.

انتهای پیام