عصرایران-  مدتی قبل خودروی RC-5 از برند بائوجون را معرفی کردیم که البته به سختی می شود آنرا یک سدان متعارف دانست زیرا ابعاد و ارتفاع خودرو نوعی چالش ذهنی در بیننده ایجاد می کند که بین کراس و سدان، چه عنوانی را برای این محصول در نظر بگیرد. همانطور که عنوان شد؛ برند خودرویی بائوجون محصول […]

عصرایران-  مدتی قبل خودروی RC-5 از برند بائوجون را معرفی کردیم که البته به سختی می شود آنرا یک سدان متعارف دانست زیرا ابعاد و ارتفاع خودرو نوعی چالش ذهنی در بیننده ایجاد می کند که بین کراس و سدان، چه عنوانی را برای این محصول در نظر بگیرد.

همانطور که عنوان شد؛ برند خودرویی بائوجون محصول همکاری ۳ کمپانی جنرال موتورز، سایک موتور و وولینگ اتومبیل است. این برند در سال ۲۰۱۰ و با همکاری نزدیک جنرال موتورز کار خود را آغاز کرد. دفتر مرکزی بائوجون در لیوژو قرار دارد.

در ادامه مطلب سراغ یکی دیگر از محصولات بائوجون با نام RC-6 می رویم که همان شرایط چالشی را همراه خود دارد. البته در آرسی-۶ فرمول پیجیده تر هم شده و باید بین سدان، هاچ بک، کوپه و کراس به دنبال نامگذاری کلاس بدنه باشید. کمپانی تولید کننده در اطلاعات رسمی این محصول را در رده سدان قرار داده است!

آرسی-۶ با مدل ۲۰۱۹ در بازار چین ۱۳۱۰۰ تا ۱۹۲۰۰ دلار قیمت دارد.

طراحی

در مقایسه با آرسی-۵ دماغه و نمای ظاهری چهره ای عضلانی تر و اسپرت تر به خود گرفته است. در نمای جانبی نیز  خط شانه به مراتب قدرتمندتر شده و چشمان بیننده را با مسیر خود همراه می کند. شیب سقف کاملا شرایط یک کوپه و فست بک را همراه خود دارد و شباهت های زیادی را به ب ام و اکس۴ و خودروهای دیگر در این کلاس را به نمایش می گذارد.

از منظر ابعاد، خودرو برابر با ۴۹۲۵ میلیمتر در طول، ۱۸۸۰ میلیمتر در عرض و ۱۵۸۰ میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز برابر با ۲۸۰۰ میلیمتر است. وزن خالص خودرو با توجه به تریم ۱۴۴۰، ۱۴۷۰ و ۱۵۱۰ کیلوگرم محاسبه شده است.

رینگ ها در حالت استاندارد ۱۸ اینچی هستند.

پیشرانه

در بخش پیشرانه تمامی تریم ها از موتور ۱٫۵ لیتری توربو با ۱۴۷ اسب بخار خروجی و گشتاور ۲۴۵ نیوتن متر استفاده شده است. در بخش جعبه دنده نیز نمونه ۶ سرعته دستی و ۸ سرعته سی وی تی ارائه شده است.

شاخص مصرف سوخت با جعبه دنده دستی برای ۱۰۰ کیلومتر رانندگی در شهر برابر با ۸٫۷ لیتر، در بزرگراه ۵٫۶ لیتر  در حالت ترکیبی ۶٫۷ لیتر است. این آمار با جعبه دنده سی وی تی برابر با ۹٫۳ لیتر، ۶٫۱ لیتر و ۷٫۳ لیتر گزارش شده است.

این خودرو فاقد سامانه تمام چرخ محرک است.

کابین و ایمنی

بائوجون در طراحی فضای کابین خلاقانه عمل کرده و با استفاده از عناصر رنگی متضاد (در این تصاویر نارنجی) و بکارگیری فناورانه هایی مانند نمایشگر کیلومتر دیجیتال(آپشن) و نمایشگر بزرگ لمسی برای تنظیمات سیستم سرگرمی در جذب مخاطب به خوبی عمل می کند.

از امکانات کابین می توان به سیستم تهویه دستی(آپشن اتوماتیک)، استارت دکمه ای، درب صندوق الکتریکی، بلوتوث، تنظیم الکتریکی صندلی راننده و سرنشین(آپشن)، گرم کن و تهویه صندلی(آپشن)، استراحتگاه دست جلو و عقب(آپشن)، پاور ویندوز جلو و عقب، گرم کن آینه (آپشن)، آینه ها با قابلیت تنظیم الکتریکی(آپشن)، سنسور باران(آپشن)، اسکای روف و … اشاره کرد.

در بخش ایمنی نیز مواردی شامل: ورود بدون کلید، رادار پارک جلو و عقب، ای بی اس، ایی بی دیی، دوربین پانورامیک(آپشن)، دستیار ترمز، پایداری الکترونیکی، ترمز اضطراری(آپشن)، ترمز پارک اتوماتیک(آپشن)، دستیار حرکت در سربالایی، دی لایت، نور بالا و پایین تطبیقی(آپشن)، ایزوفیکس و … اشاره کرد.

مازیار دانیالی

بیشتر بخوانید:

*بائوجونRS-7 ؛ شاسی بلند میان سایز چینی معرفی می شود (+تصاویر) *بائوجون RC-5؛ سدان ۸۵۰۰ دلاری چینی که بیشتر به کراس شباهت دارد! (+تصاویر) *خودروهای کلاسیک به سبک چینی؛ از دانگ فنگ تا پولو! (+تصاویر) *ماشین چینی از نوع کپی!/ ۱۲ رونوشت متفاوت از خودروهای برتر جهان! (+تصاویر) *سی اس۸۵؛ همزاد چینی ب ام و اکس۴ معرفی شد!(+فیلم و تصاویر) *بی وای دی S2؛ محصول ۱۲ هزار دلاری کمپانی چینی با پیشرانه تمام الکتریکی(+تصاویر)