به گزارش خبرنما به نقل از خبرگزاری برنا از گیلان؛ یونس رنجکش در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی صنعتی باکو با محوریت ایران که با همکاری استانداری و اتاق بازرگانی گیلان برگزار شد افزود: این نمایشگاه نیز می تواند نقش مهمی در تقویت ارتباطات و شناخت بیشتر از توانمندی های کشورهای شرکت کننده بویژه جمهوری […]

به گزارش خبرنما به نقل از خبرگزاری برنا از گیلان؛ یونس رنجکش در مراسم گشایش نمایشگاه بین المللی صنعتی باکو با محوریت ایران که با همکاری استانداری و اتاق بازرگانی گیلان برگزار شد افزود: این نمایشگاه نیز می تواند نقش مهمی در تقویت ارتباطات و شناخت بیشتر از توانمندی های کشورهای شرکت کننده بویژه جمهوری اسلامی ایران و استان گیلان داشته باشد.

وی اظهار داشت : گیلان استان واقع در شمال ایران است که به لحاظ برخورداری از موقعیت های خاص جغرافیایی و همسایگی با کشور آذربایجان برای مردم بویژه تجار و بازرگانان این کشور شناخته شده است.   وی گفت : گیلان به دلیل دارا بودن بنادر فعال کاسپین ، انزلی ، استارا ، مرز زمینی و خط ریلی استار ا استار ا که با مشارکت دو کشور ایران و آذربایجان احداث شده است یک شاهراه حیاتی در اقتصاد و تجارت منطقه ای و کشورهای حاشیه دریای خزر است.   وی که به عنوان نماینده استانداری گیلان در این نمایشگاه سخن می گفت : ضمن تشکر از برگزار کنندگان نمایشگاه و میزبانی مسوولان جمهوری آذربایجان با ابلاغ سلام استاندار گیلان خطاب به شرکت کنندگان یاد اور شد : در این نمایشگاه بخشی از توانمندی های اقتصادی و تولیدی گیلان در کنار ظرفیت های سایر نقاط ایران به نمایش گذاشته شده است که می تواند بیانگر ظرفیت های این استان در توسعه تجارت و داد و ستد با تجار کشورهای منطقه باشد.   رنجکش ادامه داد: محصولات صنعتی ، کشاورزی و تکنولوژی های مستقر در گیلان می تواند تامین کننده بخشی از نیازهای بازار های منطقه بویژه آذربایجان باشد که امیدواریم با برقراری ارتباطات بیشتر اقتصادی و تجاری شاهد تقویت روابط این حوزه باشیم.   در این مراسم دکتر جهانگیر زاده سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان هم ضمن تشکر از برگزاری این نمایشگاه و حضور نمایندگان ایران بویژه استان گیلان در ان بر ضرورت تقویت روابط تجار و بازرگانان ایرانی با کشور های همسایه تاکید کرد.   وی اظهار داشت : باید بتوانیم با حضور در اینگونه نمایشگاهها زمینه های معرفی بیشتر توانمندی های اقتصادی ایران را در بازارهای هدف فراهم کنیم.    در این نمایشگاه، ۳۸ شرکت ایرانی، ۱۰ شرکت جمهوری آذربایجان، ۴ شرکت از پاکستان و سه شرکت از کشور‌های روسیه، گرجستان و اوکراین توانمندی‌های خود را در بخش‌های مختلف صنعت به نمایش گذاشته اند.که ۸ شرکت از استان گیلان است.   محصولات به نمایش گذاشته شده تولیدات شرکت‌های کشور‌های حاضر در این نمایشگاه در بخش‌های نفت و گاز و پتروشیمی، ساختمان و برق و انرژی، تجهیزات و مصالح ساختمانی، تجهیزات آبیاری و کشاورزی و خدمات فنی و مهندسی با گرایش سلامت را شامل می‌شوند.   فردا در حاشیه این نمایشگاه سه روزه همایش تجاری مشترک با حضور فعالان تولیدی و صنعتی ایرانی حاضر در این نمایشگاه و تجار کشور‌های منطقه فعال در جمهوری آذربایجان با هدف تبادل نظر و مذاکره رو در رو برگزار خواهد شد.   این نمایشگاه بین المللی با هدف توسعه و افزایش مناسبات و حجم مبادلات تجاری کشور‌های حاشیه دریای خزر و کشور‌های منطقه برگزار شده است. بیشتر بخوانید: