خبرگزاری مهر: دوشنبه شب، سقوط بازارهای سهام با نگرانی از بسته شدن دولت در آمریکا و افت اقتصاد جهان، موجب سقوط سنگین نرخ نفت خام گردید و قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود در بیشتر از یک سال موخر رسید. قبل از بسته شدن زودرس بازارها به دلیل تعطیلات کریسمس، نرخ نفت آمریکا به پایین‌ترین سطح […]

خبرگزاری مهر: دوشنبه شب، سقوط بازارهای سهام با نگرانی از بسته شدن دولت در آمریکا و افت اقتصاد جهان، موجب سقوط سنگین نرخ نفت خام گردید و قیمت‌ها به پایین‌ترین سطح خود در بیشتر از یک سال موخر رسید.

قبل از بسته شدن زودرس بازارها به دلیل تعطیلات کریسمس، نرخ نفت آمریکا به پایین‌ترین سطح خود از ۲۶ جون ۲۰۱۷ رسید، نرخ نفت برنت نیز به ضعیف‌ترین نرخ خود از آگست ۲۰۱۷ تاحالا دست یافته هست.

قیمت‌های نفت اکنون نزدیک به ۴۰ درصد از رکورد ماه اکتبر خود پایین‌تر آمدند، این درحالی اتفاق می‌افتد که ادامه اختلافات تجاری بین آمریکا و چین به رشد اقتصادی جهان و درخواست ها برای نفت عارضه رسانده هست.

نرخ هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، بنچ‌مارک بین‌المللی نرخ نفت، ۳.۴۱ ۳۰ ۳۰ درصد سقوط نمود و در آستانه کانال ۴۹ دلار، یعنی ۵۰.۶۹ ۶۹ دلار رسید. علاوه بر این نرخ هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲.۹۱ ۳۸ ۳۸ درصد سقوط نمود و به ۴۲.۶۸ ۶۸ دلار رسید.

بازارهای جهانی درحالی تحت فشار قرار گرفته‌اند که تعطیل شدن دولت آمریکا، نگرانی‌های ذی ربط به رشد اقتصادی را تشدید کرده هست. سرمایه‌گذاران از بازار سهام و نفت به سوی سرمایه‌های امنی مثل طلا و اوراق قرضه دولتی پناه می‌برند.