به گزارش خبرنما به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تیم‌های استقلال تهران و استقلال خوزستان از ساعت ۲۰:۱۵ امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند تا دربی استقلالی‌ها در پایتخت برگزار شود. بعد از باخت استقلال در مشهد مقابل تیم خوب و […]

به گزارش خبرنما به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته بیست و هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور تیم‌های استقلال تهران و استقلال خوزستان از ساعت ۲۰:۱۵ امشب در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند تا دربی استقلالی‌ها در پایتخت برگزار شود.

بعد از باخت استقلال در مشهد مقابل تیم خوب و باانگیزه پدیده، این تیم به نوعی از کورس مدعیان قهرمانی جام ماند تا نتواند در هفته‌ای که پرسپولیس و سپاهان امتیاز از دست دادند، خودش را به جمع بالانشینان نزدیک‌تر کند. این باخت سبب شد تا مسئولان باشگاه استقلال، با تعلیق فعالیت‌های وینفرد شفر، مربی آلمانی را کنار بگذارند و هدایت تیم را به صورت موقت به فرهاد مجیدی بسپارند. فرهاد که در نیم فصل دوم به کادر فنی استقلال اضافه شد، با تصمیم مدیریت باشگاه در سه بازی باقی مانده  در لیگ برتر مقابل تیم‌های استقلال خوزستان، صنعت‌نفت آبادان و سپیدرود رشت و دو بازی آسیایی با الدحیل قطر و العین امارات سکاندار هدایت تیمش شد تا بتواند با کسب بهترین نتایج فصل را برای آبی‌ها به پایان برساند.

فرهاد در اولین تجربه سرمربیگری خود مقابل استقلال خوزستانی باید تیمش را هدایت کند که عدم پیروزی حریف اهوازی منجر به سقوط قطعی نماینده خوزستان به لیگ دسته اول می شود تا قهرمان اسبق لیگ برتر از فصل آینده در یک رده پایین‌تر مسابقات خود را برگزار کند. هدف اول فرهاد در سه بازی پایانی لیگ، به‌دست آوردن سهمیه لیگ قهرمانان آسیاست و نیم نگاهی هم به نتایج سایر تیم‌ها خواهد داشت تا بتواند با کمک بازیکنان بهترین رتبه را برای استقلالی‌ها به‌دست آورند.

استقلال خوزستان با ۳۹ گل خورده دومین خط دفاع ضعیف را در اختیار دارد ولی استقلال تهران با ۱۰ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ است. بنابراین بدبین‌ترین هوادار استقلال تهران هم تصور بازی سختی را برای تیم محبوبش تصور نمی‌کند. مجیدی در اولین اقدامش گادوین منشا، مهاجم استقلال، را از تیم کنار گذاشت و هواداران می‌خواهند ببیند که کاپیتان محبوب و سابق استقلال روی نیمکت مربیگری چه عملکردی خواهد داشت. 

چهارشنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۲۰:۱۵

استقلال تهران-استقلال خوزستان

داور وسط: موعود بنیادی فرد

کمک‌ها: قهرمان نجفی و علی اکبر عظیم پور

کمک داوران اضافی: مهدی سیدعلی و سیدعلی اصغر مؤمنی

داور چهارم: براتعلی مولوی

ناظر: علیرضا یزدانی