به گزارش خبرنما به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود: *برنده هفته: پرسپولیس تیم فوتبال پرسپولیس تهران در هفته آخر رقابت‌های لیگ برتر با شکست تیم پارس جنوبی جم موفق شد جام قهرمانی را برای […]

به گزارش خبرنما به نقل از گروه ورزشی خبرگزاری برنا؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد اتفاقات بسیاری در دنیای ورزش بودیم که به مهم‌ترین رویدادها به شرح زیر اشاره می‌شود:

*برنده هفته: پرسپولیس

تیم فوتبال پرسپولیس تهران در هفته آخر رقابت‌های لیگ برتر با شکست تیم پارس جنوبی جم موفق شد جام قهرمانی را برای سومین سال متوالی بالای سر ببرد. پرسپولیس در حالی موفق به کسب سه قهرمانی متوالی شد که تاکنون هیچ وقت در تاریخ خود نتوانسته بود به این امر دست پیدا کند و حالا بعد از سپاهان تنها تیمی است که به این رکورد دست یافته‌ است. این هت‌تریک برای سرخپوشان با یک مربی به دست آمد در حالی که زردپوشان اصفهان این هت‌تریک را با دو مربی به دست آوردند.

*شخصیت هفته: برانکو

شاگردان برانکو موفق شدند با شکست پارس جنوبی جم در خانه برای سومین سال پیاپی قهرمان شوند. مربی کروات با کسب قهرمانی آرزوی هت‌تریک در قهرمانی لیگ را برای پرسپولیسی‌ها محقق کرد. همچنین برانکو نیز پس از برعهده گرفتن هدایت قرمزها توانسته در تاریخ این تیم رکوردهای جدیدی را به دست بیاورد و برای اولین بار تنها مربی باشد که موفق شده در تاریخ لیگ ایران سه سال پشت سرهم با یک تیم قهرمان لیگ ایران ‌شود.

*بازنده: تیم ملی تکواندو ایران

مسابقات جهانی تکواندو به مدت چهار روز به میزبانی منچستر در انگلیس برگزار شد و تیم ملی کشورمان با ۱۲ شرکت کننده در دو بخش مردان و بانوان توفیق چندانی در کسب مدال نداشت و تنها با کسب یک نقره در بخش بانوان و یک نقره و یک برنز در بخش مردان به کار خود پایان داد. تیم ملی تکواندو ایران در ۲۲ سال اخیر همواره پای سکوی قهرمانی بوده است. کسب دو عنوان قهرمانی، ۶ نایب قهرمانی و ۳ عنوان سومی نتیجه تلاش تکواندوکاران ایران در ۱۱ دوره قبل است. بنابراین این نتیجه، ضعیف‌ترین نتیجه تکواندو ایران در چند دوره اخیر مسابقات جهانی به شمار می‌رود.

*مسابقه هفته: بازی فینال مهلا مومن‌زاده در رقابت‌های جهانی منچستر

مسابقات جهانی تکواندو چندی پیش با کسب دو نقره و یک برنز در حالی در منچستر انگلیس به پایان رسید که مهلا مؤمن‌زاده موفق شد اولین مدال‌آور تکواندوی بانوان در این دوره از مسابقات جهانی لقب بگیرد. بانوی ملی‌پوش تنها با ۱۷ سال سن و با پشت سر گذاشتن رقبای خود به فینال وزن ۴۶- کیلوگرم صعود کرد و در بازی نهایی نیز نتیجه را به حریف کره‌ای واگذار کرد. نایب‌قهرمانی مؤمن‌زاده دومین مدال نقره جهان در تاریخ تکواندوی بانوان ایران به شمار می‌رود. مهلا مؤمن‌زاده که اولین حضورش در رقابت‌های جهانی را تجربه می‌کرد رقبایی از قزاقستان، انگلیس، روسیه، کرواسی و چین را برد تا مدال نقره‌اش را قطعی کند. قبل از او کیمیا علیزاده در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ مدال نقره و در جهانی ۲۰۱۵ هم مدال برنز را به گردن آویخته بود.

*نقد هفته:

در هفته گذشته یکی از مباحث مطرح شده در ورزش ایران جمع‌آوری امضای تعدادی از نمایندگان برای استیضاح مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان، بود. این تعداد امضا در حالی به کمیسیون فرهنگی داده شد که دلیل اصلی آنها حواشی ایجاد شده در لیگ برتر فوتبال به خصوص در چند بازی تراکتورسازی بود و آنها اعتقاد دارند وزیر باید از بروز این حاشیه‌ها و همچنین بحث شرط‌بندی در فوتبال جلوگیری می‌کرد. قطعا این اتفاقات زیبنده ورزش نیست ولی باید نمایندگان این موضوع را در نظر داشته باشند که جلوگیری از این قبیل حاشیه‌ها احتیاج به فرهنگ‌سازی در جامعه دارد و فقط مختص به ورزش نیست. این اقدام باید زیربنایی در جامعه ایجاد شود تا اینکه بتوانیم در دراز مدت نتیجه آن را ببینیم. این موضوع را باید در نظر داشت که ورزش تنها فوتبال نیست و ما ۵۱ فدراسیون داریم که به اعتقاد اکثر آنها ورزش در ۳ سال قبل پیشرفت چشمگیری داشته است.

*پیشنهاد هفته: بازی پرسپولیس-سپاهان

پرسپولیسی‌ها پس از عبور از پدیده مشهد، موفق شدند به نیمه نهایی جام حذفی صعود کنند و یک گام اساسی دیگر به سمت دومین قهرمانی خود در سال جدید بردارند. در مرحله نیمه نهایی، سپاهان در اصفهان منتظر قرمزپوشان پایتخت است و برنده این دیدار، باید فینال را برگزار کند. دیدار سپاهان و پرسپولیس چهارشنبه هشتم خرداد از ساعت ۲۱ در اصفهان برگزار خواهد شد.