آفتاب نیوز : دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در چهاردهمین روز از تعطیلی قسمتی از دولت این کشور در نشست خبری جمعه خود با خبرنگاران دیگربار به مسئله ساخت دیوار، دیدارها با نمایندگان کنگره و احتمال استمرار تعطیلی دولت آمریکا تا ماه ها و حتی سال ها حرف زد.به گزارش خبرنما به نقل از آفتاب‎نیوز؛ […]

آفتاب نیوز : دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در چهاردهمین روز از تعطیلی قسمتی از دولت این کشور در نشست خبری جمعه خود با خبرنگاران دیگربار به مسئله ساخت دیوار، دیدارها با نمایندگان کنگره و احتمال استمرار تعطیلی دولت آمریکا تا ماه ها و حتی سال ها حرف زد.
به گزارش خبرنما به نقل از آفتاب‎نیوز؛ او علاوه بر این تاکید کرد که اگر لازم باشد وضع فوریت ملی اعلام نموده و در آن بدون مجوز کنگره تصمیم لازم در مورد ساخت دیوار را اتخاذ خواهد کرد.
او در جواب به خبرنگاران که آیا این کار شدنی هست و اینکه شما چنین خواهید کرد نیز اظهار کرد: «شاید این کار را انجام دهم. شاید بدون کنگره هم این کار را کردم. البته ترجیح ما بر این هست که با کنگره مذاکره کنیم و مسئله دو جانبه حل گردد. اما اگر به جایی نرسیدیم ممکن است حالت فوریت ملی اعلام کنم و از آن طریق ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک امکان پذیر گردد.»
«ما بخشنده ایم و تا اینجا پول بسیاری هزینه کرده ایم»
»ترامپ در ادامه سخنانی را در مورد ارزش ساخت دیوار اظهار کرد که در جلسه دور از انتظار دیروز خود نیز مکررا بر آن تاکید کرده بود. ریاست جمهوری آمریکا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: «من در مورد ارزش امنیت مرزها صحبت می کنم و خیلی از اشخاص با این کار ما موافقند. امنیت مرزهای ما تنها با احداث همین دیوار تامین می گردد. خیلی از مردم قصد دارند امنیت مرزها تامین گردد. من هم می گویم این را درست کنید و این خوب ترین کار برای کشور هست. ما بخشنده ایم و تا اینجا پول های بسیاری هم هزینه نموده ایم.»
»او علاوه بر این اضافه کرد: «مکزیکی ها هم برای برای ساخت دیوار هزینه خواهند کرد. اما طرف آمریکایی همین اکنون صدها میلیارد دلار به سبب تجارت با مکزیک از دست می دهیم. تازه اینجا نمی خواهم به مسئله مواد مخدر اشاره کنم. ساخت دیوار برای خود مکزیکی ها هم کار عادلانه ای هست.»
با دو کشور اوپک سخن گفتم و نرخ نفت پایین آمد
»آقای ترامپ در جواب به اینکه از کجا می دانید مالیات دهندگان قبول کننده چنین اقدامی باشند نیز به بعضی تصمیم ها و کارهایی اشاره نمود که به گفته او هزینه را برای کشور پایین آورده و «اتفاقا همین ها به سود مالیات دهندگان آمریکایی شده هست.» » برای مثال او به دوره زمانی اشاره نمود که نرخ قیمت نفت بشدت در حال افزایش بوده و اظهار کرد: «من همان موقع با دو کشور ذی نفوذ در حوزه تولید نفت ارتباط برقرار کردم و اندکی بعد نرخ نفت پایین آمد. همه این تصمیم ها و کارها به سود مردم و مالیات دهندگان هست.» » البته ترامپ به اسم این دو کشور اشاره نکرد و تنها اظهار کرد که این دو کشور نقش اصلی در اوپک بازی می کنند.
او علاوه بر این تاکید کرد که تصمیم برای ساخت دیوار و تاثیر آن بر اقتصاد آمریکا «در واقع به سود بانوان و بچه ها و کارگران و خیلی از مردمی هست که آمریکا عزیمت می کنند و بنا دارند در این کشور زندگی کنند. اگر شما به مردم ببینید آنان هم بیان می کنند آقای ترامپ همین کار را ادامه دهید.»
مرجع: یورونیوز