آذین رئوف:


آذین رئوف با بازی ارزشمند خود در نمایش خونین‌زار به کارگردانی سهراب حسینی با اجرای مونولوگی به مشکلات زنان در جوامع پرداخت. زنانی که از کودکی ناخواسته وارد بازی‌های بزرگ ...
کد خبر : 57101

آذین رئوف با بازی ارزشمند خود در نمایش خونین‌زار به کارگردانی سهراب حسینی با اجرای مونولوگی به مشکلات زنان در جوامع پرداخت. زنانی که از کودکی ناخواسته وارد بازی‌های بزرگ شدند.

به گزارش خبرنما،  آذین رئوف، فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه سوره است. وی اصالتا اهل شهر زیبای رشت است که از همان سال‌های ابتدایی تحصیل در تهران فعالیت تئاتر انجام می‌داد. رئوف با بازی ارزشمند خود در نمایش خونین‌زار به کارگردانی سهراب حسینی با اجرای مونولوگی به مشکلات زنان در جوامع پرداخت. زنانی که از کودکی ناخواسته وارد بازی‌های بزرگ شدند. به همین بهانه به گفت‌وگو با این بازیگر ارزشمند نشستیم و نظرات وی را در این باره جویا شدیم.

لطفا کمی از سوابق هنری خودتان بگویید.
در سال‌هایی که در دانشگاه فعالیت خود را آغاز کردم جوایز دانشگاهی در زمینه تئاتر و نقالی تئاتر را دریافت کردم که موجب شد در همان اوایل در چند سالن تئاتری به اجرا بپردازم. در همان ابتدا نیز به سمت تصویر و صدا کشیده شدم. موردی که باید بگویم این است که فعالیت من در زمینه گویندگی نبوده و در صداپیشگی عروسک تجربه کسب کردم و همچنین در کودکی در حوزه آواز فعالیت داشتم. در مجموعه‌های شوخی کردم، در حاشیه و عطسه با مهران مدیری کار کرده‌ام، با پیمان قاسم خانی در خوب بد جلف و با مرضیه برومند در سینمایی شهر موشهای ۲ صداپیشه سه عروسک مختلف نیز بوده ام. همچنین با کیوان علیمحمدی، امید بنکدار، مسعود آب‌پرور و مهران غفوریان کار کرده‌ام و موجب آشنایی من با بهاره رهنما شد. اکنون نیز به پیشنهاد بهاره رهنما در اجرای خونین زار بازی می‌کنم.

اجرای خونین زار یک بازی مونولوگ بدون حرکت بدنی است. دلیل انتخاب این نقش چه بود؟
این طرح برای بهاره رهنما بود و پیشنهاد این نقش به بنده از طریق معرفی ام به سهراب حسینی توسط بهاره رهنما انجام شد. بعد از شروع کار این متن به مرور کامل‌تر شد. یکسری قابلیت‌هایم به کار کمک کرد. توانا بودن سهراب حسینی در زبان و فعالیت من در حوزه بیان به خاطر صداپیشگی عروسک، وجوه مختلف بازیگری و صداسازی کار را بهبود بخشید. در حقیقت متن، بسیار من را جذب کرد. طوری که پس از سال‌ها از کاری که می‌کردم بسیار لذت می‌بردم.

در مورد شخصیت همایون کمی توضیح دهید، شخصیتی که برای همه جالب بود و مسلما به دنبال کشف آن خواهند بود.
در مورد همایون خیلی نمی‌توانم توضیح دهم. در حقیقت این چیزی است که درک و تصمیم‌گیری در رابطه با آن به عهده مخاطب خواهد بود. اما تصور من اینچنین است که برای زنی مانند “مهری” یک “همایون” به عنوان کسی که آرزو دارد وجود داشته باشد و بتواند در لحظه‌هایی که درد می‌کشد به آن پناه ببرد لازم است. این زن با وجود همه کثافتی که ناگزیر در آن زیسته است، همچنان آن قسمت از معصومیت را چنگ می‌زند که به عشق همایون قصه را حفظ کرده است.

این که به عنوان یک زن به درد مشترک خیلی از زنان پرداختی و این نقش را زندگی کردی چه حسی داشتی؟
این دغدغه همه زنان است که من هم از آن مستثنی نیستم. همین باعث می‌شد که گاها برخی از قسمت‌های متن را با تمام وجود بگویم که نشانگر اعتقاد من به این موضوع بود و رضایت و تاثیر اجرا بر احساسات مردم نیز نشان از درک و لمس داستان می‌باشد. خیلی خوشحالم که در اینجا، چیزی که به آن اعتقاد دارم با صدای من فریاد زده می‌شود. چرا که هرکدام از ما به شکل‌هایی مختلف این داستان را زیسته‌ایم.

 

شما چطور به این نقش پرداختید،؟ نقشی که به راحتی قابل ایجاد نبود و نیازمند یک وجود آنی در انسان می‌باشد.
طی تعاملی که برای رسیدن به نقش بین من و سهراب حسینی اتفاق افتاد باهم به یک اتفاق نظر رسیدیم. در این تعامل، لحظه به لحظه این رویداد اتفاق افتاده و این را مدیون کارگردانی هستم که دستم را در ایفای نقش باز گذاشت.

*نمایش “خونین‌زار” به کارگردانی سهراب حسینی و بازی آذین رئوف که از ۱۵ مردادماه به نمایش درآمده تا ۱۲ شهریورماه ادامه خواهد داشت. ساعت شروع نمایش ۸ شب و محل اجرای آن تماشاخانه مکتب تهران است.

مصاحبه: هدیه رحمت‌نژاد/ میهن امروز


آدرس کوتاه :