به گزارش خبرنما به نقل از خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره پروژه کمربندی دورود، اظهار داشت: این پروژه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بر اساس جمع‌بندی های صورت گرفته مقرر شد که با توجه به محدودیت های بودجه ای، از محل تبصره ۱۹ […]

به گزارش خبرنما به نقل از خبرنگار مهر، محمد اسلامی عصر روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سخنانی با اشاره پروژه کمربندی دورود، اظهار داشت: این پروژه حدود ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که بر اساس جمع‌بندی های صورت گرفته مقرر شد که با توجه به محدودیت های بودجه ای، از محل تبصره ۱۹ با یک مدل سرمایه‌گذاری این پروژه اجرایی شود.

یک باند پروژه کمربندی دورود تا پایان دولت بهره برداری می شود

وی با بیان اینکه با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته حداکثر ظرف دو سال این پروژه را تکمیل خواهیم کرد،  افزود: همچنین یک فاز مقدماتی برای بهره‌برداری زودرس از این پروژه همکاران ما پیشنهاد کردند که یک باند از این پروژه را تا قبل از پایان دولت دوازدهم به پایان برسانند.

وزیر راه و ‌شهرسازی گفت: امیدواریم با توجه به ظرفیت بودجه‌ای که امسال وجود دارد، تجهیزی که پروژه‌ها شده، همچنین پیمانکاران توانمندی که در پروژه‌ها مستقر هستند، هم در بخش راه های اصلی و  هم روستایی به تعهداتی که در استان داریم عمل کنیم.

۳۰۰۰ میلیارد تومان باید در پروژه راه آهن لرستان هزینه شود

اسلامی در بخشی دیکری از سخنان خود با اشاره به پروژه آزاد راه خرم‌آباد – اراک، گفت: در مورد این پروژه امسال متعهد هستیم که آن را انجام دهیم و بخش اول آن را  که شامل خرم آباد به بروجرد است در دهه فجر امسال افتتاح خواهیم کرد.

وی، پروژه راه‌آهن لرستان را یکی از پروژه‌های بزرگ، پیچیده و طاقت‌فرسای عمرانی کشور عنوان کرد و گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته دو سال اخیر، حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان هزینه باید در این پروژه صرف شود.

وزیر راه و ‌شهرسازی، بیان کرد: به دنبال این هستیم یک الگوی تامین مالی برای این پروژه تهیه کنیم و اگر توجیه اقتصادی این پروژه فراهم شود این طرح را می‌توانیم با سرعت اجرایی کنیم و در دستور کار قرار دهیم.

ضرورت ایجاد یک الگوی تامین مالی برای پروژه راه آهن

اسلامی با بیان اینکه بخش فوری‌تر پروژه راه‌ آهن، پروژه اتصال الیگودرز به خط آهن سراسری از ازنا که حدود ۶۰ درصد زیرسازی آن پیشرفت دارد است، گفت: این پروژه را جزو پروژه‌های با اولویت خود قرار داده‌ایم.

وی با بیان اینکه این گونه پروژه های لرستان پروژه‌هایی هستند که معارض ملکی دارند و باید زمین های مردم خریداری شود، گفت: یکی از دلایل طولانی شدن پروژه‌های استان همین موضوع است.

وزیر راه و ‌شهرسازی، افزود: امیدواریم بتوانیم با هماهنگی با استاندار، مشارکت مردم، کمک و مساعدت فرمانداران راه‌ حل هایی  را پیدا کنیم تا خرید زمین های مردم تسریع پیدا کند.