مدیرکل تامین اجتماعی هرمزگان با صدور پیامی به مناسبت گرامیداشت ۲۵ تیرماه، تامین اجتماعی را سازمانی طلایه دار و پیشرو در استقرار دولت الکترونیک توصیف کرد و گفت: مدیران و کارکنان این سازمان در مسیر تحقق تامین اجتماعی الکترونیک و توسعه خدمات غیرحضوری، گام هایی اثرگذار برداشته است.

به گزارش خبرنما ، در متن پیام “سید فاضل حیدری بلوکی” به مناسبت گرامیداشت روز گرامیداشت تامین اجتماعی(۲۵ تیرماه) چنین آمده است: «سازمان تأمین اجتماعی به‌ عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور، شماری افزون بر ۴۳ میلیون نفر -معادل نیمی از جمعیت کشور- را‌ تحت‌ پوشش‌ خود قـرار داده کـه ایـن رقم در استان هرمزگان به عنوان پایتخت تجاری و دریایی ایران با ضریب نفوذ ۵۵ درصدی در جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان جایگاه ویژه و اثرگذاری دارد.
از‌ سوی‌ دیگر، میلیون ها کارگاه و در راس آن میلیون ها کارفرما در سطح کشور‌ با‌ این‌ سازمان در تعامل هستند و در یک تحلیل آماری برآورد می‌شود کـه در حـدود ۱۰ میلیون بیمه شده اصلی در‌ هر‌ ماه‌ با این سازمان تعامل برقرار می‌کنند و در کنار این ارقـام، ده ها نوع‌ بیمۀ‌ خاص و هزاران هزار افراد تحت پوشش آن بیمه‌ها را نیز نباید فراموش کـرد.
علاوه بر این، تامین اجتماعی دومین تولید‌کننده درمان در کشور محسوب می شود که نقش بسزایی در امیدآفرینی برای میلیون ها جمعیت شاغل و بازنشسته ایرانی را عهده دار است که دامنه خدمات آن بازه زمانی ۳۶۰ درجه از پیش از تولد تا پس از مرگ را در برمی گیرد.‏ تامین اجتماعی به عنوان سازمانی توسعه گرا و آینده محور با تکیه بر دانش نوین و بهره گیری از فن آوری روز تبدیل به سازمانی پویا، چابک و پیشرو در عرصه های مختلف شده که به تناسب حرکت و سرمایه گذاری در فعالیت های اقتصادی، برنامه ریزی های گسترده ای در جهت ارتقای کیفیت خدمات مرتبط به جامعه مخاطبین خود نیز انجام و به مرحله اجرا رسانیده است.
با توجه به ساختار پیچیده و تنوع قوانین جاری در این سازمان، فرایند ارائه خدمت به بیمه‌شدگان‌ و کارفرمایان‌ بـا دشواری‌های خاص‌ خود‌ همراه‌ است. وسعت حجم اطلاعات از یکسو و پیچیدگی‌ فرایندهای‌ ارائۀ خـدمت از سـوی دیـگر، منجر به پیچیدگی بیش از حد سیستم‌های اطلاعاتی‌ در این سازمان بزرگ اجتماعی شده‌ است.
از همین رو، تامین اجتماعی به عنوان سازمان طلایه دار و پیشرو در استقرار دولت الکترونیک، با بسیج امکانات و منابع انسانی و بکارگیری دانش تخصصی مدیران کارآمد خود، در مسیر توسعه خدمات اینترنتی و ارائه مطلوب خدمات غیرحضوری به مخاطبین خود، گام هایی بلند و اثرگذاری برداشته است.
استقرار سامانه خدمات غیر حضوری سازمان تأمین اجتماعی بر بستر اینترنت به عنوان یادگار تلاش های مدیر عامل فقید این سازمان مرحوم دکتر نوربخش، از مهم ترین اقدامات سازمان در مسیر ارائه خدمات مناسب به جامعه هدف محسوب می شود و در همین مدت کوتاه کمتر از دوماهه که از استقرار آن می گذرد، توانسته است توفیقات بسیار زیادی در راستای تحقق تأمین اجتماعی الکترونیک، تکریم ارباب رجوع، کاهش مراجعات حضوری کارفرمایان، بیمه شدگان و مستمری بگیران محترم و جلب حداکثری را بدست آورد و موجبات رضایتمندی خیل گسترده ای از جامعه بزرگ مخاطبان سازمان را کسب نماید. هم اکنون ۴۵ سرویس خدمتی به بیمه شدگان از طریق سامانه اینترنتی ارایه می شود که تا پایان سال به ۲۰۰خدمت می رسد.
اجرای طرح ساختار نوین در شعب به منظور ارایه خدمات با کیفیت بالا در کوتاه ترین زمان ممکن به مراجعین، اجرای طرح بازرسی الکترونیک در راستای افزایش قابل توجه بیمه شدگان و شناسایی کارگاه ها، دریافت لیست اینترنتی، ابلاغ الکترونیکی بدهی کارفرمایان، سامانه سوابق بیمه شدگان، سامانه فیش حقوقی مستمری بگیران و … موجب کاهش ۶۰۰هزار بار مراجعه طی یکسال اخیر به شعب شده است که همه این اقدامات، تسهیل و تسریع خدمات به بیمه شدگان را در پی داشته است.
فاز دوم طرح ساختار نوین و تلفیق آن با طرح میز خدمت، طرح مشوق های بیمه ای سهم کارفرما، اجرایی کردن سیاست های اقتصاد مقاومتی، طرح بخشودگی جرایم بیمه ای کارفرمایان و طرح پرونده الکترونیک از جمله برنامه های مهم اجرا شده و در دست اقدام است که با به ثمر نشستن آنها می توان شاهد تحولی بزرگ در خدمت رسانی به جامعه هدف و رضایتمندی بیشتر آنها باشیم.
در همین راستا، مجموعه تامین اجتماعی استان هرمزگان همواره کوشیده است که با اهتمام و تلاش مجدانه و بهره گیری ازدانش تخصصی و توسعه زیر ساخت تامین اجتماعی الکترونیک، بیش از پیش درجهت تحقق راهبردها و اهداف عالیه سازمانی گام برداشته و با خدمات رسانی مطلوب وکیفی به جامعه تحت پوشش خودکه جمعیتی بالغ بر ۹۷۱ هزار نفر هرمزگانی (به عبارتی ۵۵درصد از جمعیت استان) را تشکیل می دهد،گام هایی موثردر جهت رضایتمندی بیمه شدگان، مستمری بگیران و سایر شرکای اجتماعی بردارد.
در پایان به محضر مخاطبان و شرکای اجتماعی سازمان تامین اجتماعی می رساند، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان “رونق تولید” نامگذاری شده، مدیران و کارکنان این سازمان بزرگ بیمه گر در استان هرمزگان، با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی،  مساعی و همت خود را در راه تحقق آرمان عدالت اجتماعی، بستر سازی رفاه، شکوفایی نسل های آینده و رضایتمندی خدمات گیرندگان به کار گرفته اند.»

انتشار دهنده :آرزو محمدی