به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه سی ان ان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ پس از دیدار با همتای روسیه ای خود در شهر ژنو سوئیس به خبرنگاران اظهار کرد: من تصریح نمودم که ما دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۸ را تحمل نخواهیم کرد و آماده اتخاذ کارهای […]

به گزارش خبرنما به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه سی ان ان، جان بولتون، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ پس از دیدار با همتای روسیه ای خود در شهر ژنو سوئیس به خبرنگاران اظهار کرد: من تصریح نمودم که ما دخالت در انتخابات سال ۲۰۱۸ را تحمل نخواهیم کرد و آماده اتخاذ کارهای لازم برای جلوگیری از اتفاق افتادن آن هستیم. با این وجود بولتون در گفت وگو هایش از تصمیم های ریاست جمهور آمریکا در حوزه مسائل امنیت ملی دفاع نمود.

بولتون در جواب به سوال خبرنگاری در مورد اینکه آیا از نظر او ترامپ یک «خطر امنیتی» با توجه به اعتراف موخر وکیل سابقش مایکل کوهن به انجام جرم ها مالی در کمپین انتخاباتی در دادگاه فدرال و علاوه بر این کشیدن پای ترامپ به این جریان هست، اظهار کرد: البته که اینطور نیست این یک سؤال “احمقانه”

وی اظهار کرد: صادقانه بگویم که اندکی ایمان به مردم آمریکایی که وی را به عنوان ریاست جمهور برگزیدند دارا باشیم.

بولتون اظهار کرد: اندکی قبل از مطرح کردن این اظهاراتش با ریاست جمهور گفت وگو کرده و اینکه علی رغم عدم توافق وی با همتای روسیه ای اش یعنی نیکلای پاتروشف در مورد مساله دخالت انتخاباتی کارکرد او در ژنو طبق توقعات ریاست جمهور بوده هست.

بولتون اظهار کرد: به صورت کلی من می گویم که ما پیشرفتی قابل توجه تصرف کردیم.

بولتون اظهار کرد: علی رغم پیشرفت هر دو نفر در مورد مسائل دیگر اما اختلاف نظر آنان بر سر دخالت انتخاباتی باعث گردید که به جای یک اطلاعیه مشترک کنفرانس خبری به صورت مجزا برگزار کنند.

بولتون علاوه بر این اظهار کرد: اگر دیگر دخالت بیشتری از این دست صورت نگیرد تحریم تازه ای نیز بر علیه روسیه اعمال نخواهد گردید و اینکه چگونه ما مداخلات صورت گرفته در گذشته را قرار هست حل نماییم را باید در آینده نگاه کنیم.

نیکلای پاتروشف نیز به عنوان دبیر شورای امنیت روسیه پس از این نشست پنج ساعته در روز پنجشنبه اظهار کرد که تاریخی برای نشست بعدی تعیین نشده و دوباره اتهام دخالت انتخاباتی روسیه را زیر سؤال برد.

پاتروشف اظهار کرد، دو طرف در این دیدار در مورد مسائل سوریه، اوکراین، امنیت سایبری و مسائل اتمی بحث کرده اند در حالیکه بولتون اظهار کرد، در این نشست در مورد مسائل ایران، کشور کره شمالی و افغانستان بحث شده هست.

علاوه بر این بولتون اظهار کرد که آمریکا می خواهد بودجه شورای حقوق بشر سازمان ملل را کاهش دهد.

انتهای پیام